„I teď po otevření stejně vše jede na Hradec. Jelikož mistři silničáři jaksi zapomněli na nové dopravní značení směrem od Olomouce. Takže neznalý řidič či cizinec neví, že tam někde v poli je dálnice. Jede prostě rovně na Hradec,“ poznamenal v diskuzi na facebooku ŘSD Jiří Postupa.
U Holic před kruhovou křižovatkou silnic I/35 a I/36 zůstaly staré ukazatele navádějící do Hradce rovně. Nikoliv doleva na zmíněnou I/36, která je přivaděčem k dálnici.
ŘSD chybějící přeznačení připustilo. „Tranzitní doprava může samozřejmě tento úsek dálnice využívat již nyní. Výměna dopravního značení na křižovatce (v Holicích - pozn. red.) bude provedena v lednu,“ vysvětlil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
A proč až v lednu, když právě tento směr je stěžejní v souvislosti s odvedením tranzitní dopravy z obou krajských měst? Navíc se jedná o frekventovanou silnici I. třídy, jednu z nejvytíženějších v Česku, kterou právě dálnice D35 nahrazuje.
Výrazné zkrácení trasy
„V souvislosti s dnešním zprovozněním dálnice bude třeba vyměnit stovky značek na okolních komunikacích nižších tříd. Změna značení na zmíněné křižovatce bude provedena přednostně již v lednu,“ dodal Studecký.
Dnes otevřený třináctikilometrový úsek D35 výrazně zkracuje především trasu z Olomouce a Vysokého Mýta na Prahu, a to nejen časově, ale i vzdálenostně. U tranzitu směrem na Jičín či Trutnov je cesta po dálnici asi o osm kilometrů delší, přesto však rychlejší, jak ukazuje srovnání ve fotogalerii.