Dělníci pracují na obchvatu od loňského března, do skluzu se dostali až letos a to kvůli epidemiologické situaci. Nepomáhalo jim ani deštivé počasí. „Na první pohled je jasné, že stavba je pod kontrolou,“ podotkl však aktuálně náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky Martin Kukla.

Nový úsek vyjde na osm set milionů, což z něj dělá nejdražší silniční stavbu v historii Kraje Vysočina. Bude mít více než čtyři kilometry, je na něm pět mostů a nechybí ani opětná zeď nebo protihlukové stěny. Obchvat urychlí spojení Jihlavy s dálnicí D1, kromě toho také vyvede tranzitní dopravu z Velkého Beranova. Starosta Milan Pulicar si spolupráci s krajem i se stavebními firmami chválí.

Vladimír Novotný, ČSSD.
ČSSD: Jít do voleb sami za sebe chyba nebyla

Stavební firmy aktuálně finišují s pracemi – pokládají obrusné vrstvy asfaltu, osazují svodidla kolem silnice a dláždí příkopy. Na závěr pak na obchvat napojí stávající silnice. „Do několika dní bude hotové vodorovné i svislé dopravní značení, svahy jsou osazovány keři a stromy,“ dodala mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová.