Terapeutická linka není krizovou linkou, je linkou do terapie. Mezi nejčastější potíže, se kterými se klienti na linku obrací patří různé typy úzkostných stavů, problémy ve vztazích (partnerský nebo mezi rodiči a dětmi), dlouhodbé smutky a osamělosti. Často volají i lidé, kteří nedávno ztratili zaměstnání,  potkalo je úmrtí v rodině či trpí depresí. Část klientů se chce informovat o možnostech péče o psychické zdraví nebo potřebují pomoc při hledání psychoterapeuta.

Jak linka funguje a co můžete očekávat, když zavoláte? Po vytočení čísla 212 812 540 v provozní době linky uvedené na www.terapeutickalinka.cz je volající  spojen s psychoterapeutem, který se mu bude věnovat až 50 minut. Klient zůstává v anonymitě. Terapeut se přizpůsobí tomu, co volající potřebuje řešit a veškerá sdělení jsou důvěrná. Klient si může rezervovat další termín své distanční psychoterapie, setkat se se svým terapeutem takto může až třikrát. Služba je poskytována zdarma, klient platí pouze běžné poplatky svému telefonnímu operátorovi. 

Kdo na lince pracuje?

Na lince týdně dobrovolně pomáhá přes 30 odborníků. Službu poskytují členové České asociace pro psychoterapii a další profesionálové splňující  kvalifikační kritéria asociace.

Autor: Marie Malinová