Co se týká podvodů, jsou dříve narození pro podvodníky snadnou kořistí, už tím, že jsou například velmi důvěřiví, méně mobilní, hůře slyší nebo jim chybí sociální kontakt.
Pachatelé využívají různé finty – tvrdí, že nesou přeplatek za elektřinu nebo jednorázové zvýšení důchodu, snaží se předstírat zájem o nemovitost nebo o výkup želeného šrotu, nabízejí pomoc v podobě donášky jídla, potřebují údajně rozměnit peníze nebo si nutně odskočit na toaletu apod. Základní radou je neotvírat neznámý lidem, jedině pokud se důvěryhodně prokážou.
Podvody se však nyní množí v on-line prostředí, který se stal součástí běžného života. I seniory mohou podvést pachatelé reagující na inzeráty, kdy se vydávají za falešné kupující předstírající zájem o prodávané zboží. Mohou se vydávat také za bankéře či policisty tvrdící, že jim někdo chce napadnout účet. Někteří podvodníci nabízejí velmi výhodné zhodnocení jejich úspor nebo jde o seznámení přes internet s vidinou společného života.
V kyberprostoru se máme chovat jako v běžném životě, na ulici bychom rovněž nikomu jen tak do ruky nedali naši platební kartu nebo klíč od domu. Nyní mají nejen starší občané možnost vyzkoušet si vzdělávací test Buďte na internetu v bezpečí. V rámci projektu „Mysli, než klikneš“ se také připravuje seznámení se s konkrétními případy kyberpodvodů.