Zahajovací koncert rozezněl ve čtvrtek 12. října Kulturní dům Blaník ve Vlašimi. Festival otevřely nejkrásnější melodie z operní a operetní literatury. Komorní orchestr doprovodil pěvce a tanečníky ve scénách z Rusalky, Prodané nevěsty nebo opery Carmen. Druhá polovina nadchla melodiemi z těch nejznámějších operet. Návštěvníci slyšeli Blondýnky sladké, píseň cikánského barona, nebo arii z Lehárovy Giuditty „Meine Lippen“.
Duo Manera v rámci koncertu „Od španělské hudby k nám“ propojuje ve vlastních úpravách hudbu latinskoamerickou, španělskou a českou. Koncert v neděli 22. října uvede třívěté dílo „La Catedral“ z roku 1921, které je považováno za mistrovské dílo kytarového virtuosa a skladatele Augustina Barriose (1885 - 1944). V tónech jeho skladby posluchač rozpozná katedrálu v Montevideu, jejíž zvony představují odraz vnějšího světa. Vnitřní zvuky katedrály autor připodobnil k varhaníkovi, který hraje Bachovu hudbu. K velikánům španělské hudby jistě patří i další z uvedených autorů Isaac Albéniz a také Francissco Tárrega.
Výběr z opery Bedřicha Smetany Prodaná nevěsta zavítá ve čtvrtek 23. listopadu do Čerčan. Večerem bude provázet známý televizní a rozhlasový moderátor, publicista Václav Žmolík. Part Mařenky zazpívá sopranistka Karolína Cingrošová, partu Jeníka i Vaška se v jedné osobě ujme Peter Malý a chybět samozřejmě nebude ani postava Kecala, kterou zazpívá Michael Kubečka. To vše za klavírního doprovodu Luboše Přibyla.
Wolfgang Amadeus Mozart byl skladatelem mnoha tváří. Autor oper, symfonií, klavírních koncertů, komorní hudby, písní, árií, mší i chorálů. Všechny tváře tohoto klasicistního skladatele stojí za bližší prozkoumání. Každá je jiná, a přesto si v sobě nesou podobné rysy. Koncert Pět tváří W. A. Mozarta představí v sobotu 25. listopadu v Trhovém Štěpánově pět podob jeho hudby. Píseň, operu, duchovní hudbu, hudbu komorní a skladby pro sólové nástroje.
Závěr prvního ročníku festivalu se v úterý 28. listopadu v Městském divadle v Benešově ponese v tónech naděje a jemné krásy. Rozsáhlé dílo Petite messe solennelle, které letos slaví 170 let od svého vzniku, jeho autor Gioacchino Rossini s ironií označil jako malé (Petite). Původně napsal partituru pro dvanáct zpěváků, z toho čtyři sólisty, dva klavíry a harmonium. Rossini později uvedl orchestrální verzi. Tato verze mše však nebyla během jeho života provedena, protože nemohl získat povolení k provedení v kostele, jelikož v ní vystupují ženy - zpěvačky.
Gioacchino Rossini, který dílo označil za poslední ze svých hříchů stáří, ho uvedl slovy: „Dobrý Bože, zde dokončena ta chudobná malá mše. Zdařilo se mi napsat hudbu Bohu, nebo jsem snad složil božskou hudbu? Něco vědy, kousek srdce, vše tu je. Buď tedy požehnán, a dopřej mi ráj.“
Letošní ročník Podblanických tónů vznikl za podpory Středočeského kraje ve spolupráci s městy Vlašim, Poříčí nad Sázavou, Čerčany, Trhový Štěpánov a Benešov.