Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod. Nyní mladí byznysmeni dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci zvolili za druhé nejlepší v regionu.

| Video: Youtube

Na prvním místě v soutěži JA Top Logo skončili studenti z Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické v Sedlčanech. Jejich firma Fofr Shake se věnuje výrobě a prodeji mléčných nápojů. Třetí příčku obsadili podnikavci ze Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Berouně, kteří vedou firmu BiLanteStudios na opravu oděvů, bot a kabelek.

| Video: Youtube

Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

„Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž.

Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:

1. Fofr Shake, Gymnázium a Střední odborná škola ekonomická, Sedlčany (výroba a prodej nápojů)

2. Namari, Vyšší odborná škola a Střední zemědělská škola, Benešov (výroba obojků a vodítek pro psy)

3. BiLanteStudios, Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Beroun – Hlinky (nákup, oprava a prodej oděvů, bot a kabelek)

Cena veřejnosti: Fofr Shake, Gymnázium a Střední odborná škola ekonomická, Sedlčany (výroba a prodej nápojů)

Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je meziroční nárůst o 38 procent. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci kraje. Regionální vítěze přivítá v úterý 6. února v národním finále renomovaná reklamní agentura McCann Prague.

„Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ sdělil Martin Smrž.

První kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou radního Středočeského kraje pro oblast vzdělání a sportu Milana Váchy a s pomocí profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. „Do soutěže se zapojilo 102 dobrovolných mentorů, kteří poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Novinkou letošního ročníku byla navíc kategorie Cena veřejnosti, ve které mohli pro svého favorita hlasovat lidé na Facebooku,“ dodal Martin Smrž.

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma se každoročně účastní tisíce středoškoláků.