Třídu M značka Mercedes-Benz prodává již přes čtvrtstoletí. V polovině minulého generace se toto označení transformovalo do nyní používaného GLE. Současná generace je v nabídce od roku 2018. Nyní nastává čas na modernizaci.

Jak teď obě verze vypadají zvenčí i zevnitř si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Facelift se projevuje na vnějším vzhledu, interiéru, nových prvcích výbavy i technice. Na karosérii se objevuje nový přední nárazník a v mřížce chladiče probíhají napříč dvě lamely s chromovanými lištami. Mění se světelný motiv zadních svítilen, přičemž odlišný je jak u GLE, tak GLE kupé.

Linie AMG je standardně k dispozici pro kupé. Poznat se dá například díky mřížce chladiče poseté třícípími hvězdičkami, jinému přednímu i zadnímu nárazníku nebo obložení prahů.

Uvnitř zákazníci naleznou nový volant a chromované výdechy ventilační soustavy. Auto získává oproti současnému stavu nové funkce. Jednou ze zajímavosti je fukce "transparentní" kapoty. Díky ní řidič vidí na centrálním displeji situaci pod přídí. To se samozřejmě hodí hlavně v terénu. V menu navigace je také možnost nastavit si trasu vhodnou pro průjezd s přívěsem. V takovém případě samozřejmě řidič ocení plně elektrické vysouvání a zasouvání tažného zařízení.

Mercedes AMG EQE 43 4Matic poslouží k reprezentaci i k zábavě
Brutální elektrická rychlost: Test Mercedesu AMG EQE 43 4Matic

Na elektřinu až 109 kilometrů

Příjemnější klima na palubě umožní fukce klimatizace Energiozing Air Control. Senzory sledují kvalitu vzduchu uvnitř a pomocí dvoustupňové filtrace ho umí zbavit jemných částic i mnoha škodlivin.

Součástí standarní výbavy obou karosářských verzí se nyní stávají také Multibeam LED světlomety, sada pro bezklíčkové odemykání, paměť sedaček řidiče spolujezdce i kamera zobrazující při parkování celé okolí vozidla.

Všechny motorizace jsou samozřejmě elektrifikované. Minimálně osmačtyřicetivoltovou soustavou s integrovaným startér-generátorem. Plug-in hybridy dostaly vylepšený systém, díky němuž mají čistě elektrický dojezd v režimu WLTP 109 kilometrů.

Mercedes-Benz S 63 AMG E Performance
Bestie v luxusním rouchu. Mercedes udělil třídě S výkon 800 koní

Baterii lze z wallboxu nabíjet výkonem 11 kW. Lze si také připlatit za nabíječku pro využití stejnosměrného proudu. V takovém případě je výkon dobíjení až 60 kW.

Nejrychlejší verze jsou se šestiválci. Ten zážehový poskytuje výkon 280 kW, dieselový 270 kW. Hodnota zrychlení 0-100 kilometrů v hodině je ale u obou shodná - 5,6 sekundy.

Tuzemské zastoupení značky Mercedes-Benz již oznámilo ceník. Nejlevnější verzí je 300d 4Matic. Zákazníka bude stát 2 105 400 Kč.