VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákazníci vlašimského supermarketu Albert čelí problematické reklamě

Vlašim/ Na pozoru by se měli mít zákazníci vlašimského supermarketu Albert

17.7.2008
SDÍLEJ:

Hned u vstupních dveří supermarketu vloží do rukou zákazníka reklamní agentka dar-nedarFoto: Karel Chlumec

Vlašim/ Na pozoru by se měli mít zákazníci vlašimského supermarketu Albert, kde po celý týden operují reklamní agenti jedné z kosmetických firem. Ti při nabídce výrobků zahrnou zaskočeného zákazníka krabičkami s kosmetikou, kterou prezentují jako dárky od firmy. Nakonec ale požádají překvapeného zákazníka o 890 korun. Problém tak vyvstane zejména starším a důvěřivým lidem i těm, kteří těžko říkají „ne“.
„Podle mě se jedná o klamavou reklamu, nejdřív vám dají čtyři kosmetické výrobky o nichž říkají, že jsou to dárky, ale když u nich nekoupíte výrobek za bezmála devět set korun, dárky vám zase seberou,“ říká přivolána pracovnice kontrolního odboru MěÚ Vlašim Helena Vaňková, která se nejprve o způsobech agentů přesvědčila jako náhodný zákazník na vlastní kůži. „Sepíšu s nimi zápis. Ten odešlu na krajský úřad, který se reklamou prodeje zabývá,“ nastínila další postup pracovnice městského úřadu. Přinejmenším etický z pohledu zákazníka se tento způsob nabízení výrobků nezdál ani hlídce městské policie Vlašim, která na akci agentů firmy dohlížela pro případ, že by došlo k incidentu.
„Podle nás je tento způsob reklamy naprosto v pořádku. Zákazník má možnost se pro nákup rozhodnout nebo jej odmítnout. Nikdo ho k ničemu nenutí,“ říká manažer kosmetické firmy, který si přál zůstat v anonymitě. Podle něho dárek je dárek, a reklamní agenti při nabídce produktů netvrdí, že je zadarmo.
Lidé, kteří přišli nakoupit potraviny tak při poměrně agresivním nabízení kosmetiky poslouchají naučenou prezentaci agentů s darovanými krabičkami v rukou. Dárků od firmy se posléze musejí vzdát, protože je v úvodu nikdo neinformoval o tom, že zboží je vázáno na pozdější nákup. Ortel se dozví zákazník úplně nakonec „Dostanu od vás osm set devadesát korun,“ žádá překvapenému zákazníkovi mladá agentka firmy. Firemní manažer nevidí problém v tom, že cena, za kterou zákazník dary od firmy získá zazní v samém závěru prezentace. „Obdobně postupují například automobilky při přímém prodeji,“ míní manažer.
Postup, kdy je zákazník uveden v omyl a domnívá se, že něco obdrží zadarmo naopak kritizuje pracovník Sdružení ochrany spotřebitelů.
„To v pořádku rozhodně není. Z běžné řeči i ze základu slova vyplývá, že dar je zdarma. Jestliže se firma celou dobu tváří, že vás obdarovává a dopředu není jasné, že budete muset později něco zakoupit, jde jednoznačně o klamání spotřebitele a měla by se tím zabývat Česká obchodní inspekce,“ říká Jiří Žurek s odkazem na Zákon na ochranu spotřebitele a vysvětlením, že firma takto jedná nejspíš s cílem zaujmout a upoutat na výrobky pozornost.

KAREL CHLUMEC

Autor: Roman Mašek

17.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dům Donalda Trumpa

Tady strávil mládí Donald Trump

Vojenské technické muzeum se opět po roce velkolepě otevřelo veřejnosti. Dvacátou druhou sezonu zahájil průlet letounů i ukázka bitvy u Zborova.
263

Vojenské muzeum zahájilo sezonu s novou technikou

Hasiči i hasičky se sešli na Konopišti

Konopiště /FOTOGALERIE/ - Šestý ročník Hasičského dne zahájili hasiči i hasičky na Masarykově náměstí v Benešově průvodem. Jejich společná cesta vedla do areálu přírodního divadla v Konopišti.

OBRAZEM: Hasiči vyšli průvodem z benešovského náměstí

Benešov - Hasičský den na Konopišti zahájili organizátoři na benešovském Masarykově náměstí. Ti, kteří na setkání dorazili, mohli vidět jak moderní techniku, tak historické koňky v průvodu.

OBRAZEM: Lokomotivy si prohlédli milovníci vlaků ve Vlašimi

Vlašim – Středočeský železniční den se konal nejen v Benešově, ale také ve Vlašimi. Kromě lokomotiv poutala návštěvníky vlašimského vlakového nádraží také výstava o zrušené trati z Trhového Štěpánova do Dolních Kralovic. Netradiční jízdy soupravou InterPanter a RegioShark či historickou lokomotivou „Všudybylkou" si mohli užít zájemci hned z několika zastávek v okrese.

Telegraf slavil s bývalými členy na pečecké mašince

Pečky /FOTOGALERIE/ - Kapela Telegraf, která v letošním roce slaví 40 let existence, dominovala hudebnímu programu akce Jede, jede mašinka. Ačkoli na místě zahrály mnohem známější formace, právě Telegraf celou akci uzavíral speciálním narozeninovým koncertem.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies