VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákazníci vlašimského supermarketu Albert čelí problematické reklamě

Vlašim/ Na pozoru by se měli mít zákazníci vlašimského supermarketu Albert

17.7.2008
SDÍLEJ:

Hned u vstupních dveří supermarketu vloží do rukou zákazníka reklamní agentka dar-nedarFoto: Karel Chlumec

Vlašim/ Na pozoru by se měli mít zákazníci vlašimského supermarketu Albert, kde po celý týden operují reklamní agenti jedné z kosmetických firem. Ti při nabídce výrobků zahrnou zaskočeného zákazníka krabičkami s kosmetikou, kterou prezentují jako dárky od firmy. Nakonec ale požádají překvapeného zákazníka o 890 korun. Problém tak vyvstane zejména starším a důvěřivým lidem i těm, kteří těžko říkají „ne“.
„Podle mě se jedná o klamavou reklamu, nejdřív vám dají čtyři kosmetické výrobky o nichž říkají, že jsou to dárky, ale když u nich nekoupíte výrobek za bezmála devět set korun, dárky vám zase seberou,“ říká přivolána pracovnice kontrolního odboru MěÚ Vlašim Helena Vaňková, která se nejprve o způsobech agentů přesvědčila jako náhodný zákazník na vlastní kůži. „Sepíšu s nimi zápis. Ten odešlu na krajský úřad, který se reklamou prodeje zabývá,“ nastínila další postup pracovnice městského úřadu. Přinejmenším etický z pohledu zákazníka se tento způsob nabízení výrobků nezdál ani hlídce městské policie Vlašim, která na akci agentů firmy dohlížela pro případ, že by došlo k incidentu.
„Podle nás je tento způsob reklamy naprosto v pořádku. Zákazník má možnost se pro nákup rozhodnout nebo jej odmítnout. Nikdo ho k ničemu nenutí,“ říká manažer kosmetické firmy, který si přál zůstat v anonymitě. Podle něho dárek je dárek, a reklamní agenti při nabídce produktů netvrdí, že je zadarmo.
Lidé, kteří přišli nakoupit potraviny tak při poměrně agresivním nabízení kosmetiky poslouchají naučenou prezentaci agentů s darovanými krabičkami v rukou. Dárků od firmy se posléze musejí vzdát, protože je v úvodu nikdo neinformoval o tom, že zboží je vázáno na pozdější nákup. Ortel se dozví zákazník úplně nakonec „Dostanu od vás osm set devadesát korun,“ žádá překvapenému zákazníkovi mladá agentka firmy. Firemní manažer nevidí problém v tom, že cena, za kterou zákazník dary od firmy získá zazní v samém závěru prezentace. „Obdobně postupují například automobilky při přímém prodeji,“ míní manažer.
Postup, kdy je zákazník uveden v omyl a domnívá se, že něco obdrží zadarmo naopak kritizuje pracovník Sdružení ochrany spotřebitelů.
„To v pořádku rozhodně není. Z běžné řeči i ze základu slova vyplývá, že dar je zdarma. Jestliže se firma celou dobu tváří, že vás obdarovává a dopředu není jasné, že budete muset později něco zakoupit, jde jednoznačně o klamání spotřebitele a měla by se tím zabývat Česká obchodní inspekce,“ říká Jiří Žurek s odkazem na Zákon na ochranu spotřebitele a vysvětlením, že firma takto jedná nejspíš s cílem zaujmout a upoutat na výrobky pozornost.

KAREL CHLUMEC

Autor: Roman Mašek

17.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Místo pádu letounu Il-18B do jezera Zlaté piesky v Bratislavě
DOTYK.CZ
4

Před 41 lety se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

Metrostav handy cyklo maraton 2016.
17

Tři stovky cyklistů objedou Česko! Zavítají do Holašovic

Keep respect pomůže, poradí a potěší a to už podesáté

Kladruby - Podesáté se na hřišti Rehabilitačního ústavu Kladruby u Vlašimi sejdou v sobotu 29. července při akci nazvané Keep respect motorkáři i jejich příznivci. Akce s bohatým kulturním programem a dobrovolným vstupným má pomoci lidem po nehodě na motorce.

Nejdříve hasili popelnici, posléze část lesa

Vlašim - Část kraje lesa a pole, kilometr od Vlašimi směrem na Římovice, zapálil podle hasičů někdo úmyslně. Těsně před touto událostí zasahovali jednotky také u hořící popelnice přímo ve městě.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipnější pomsty za špatné parkování. Někdy je trest až krutý

Zaparkování auta je poměrně jednoduchý úkon, který ale někteří jedinci dokážou odfláknout vrcholným způsobem. Ať už jde o nedostatek trpělivosti, zkušeností nebo čistou lhostejnost ke svému okolí, někteří řidiči si svým chováním koledují o potrestání. A někdy ho i dostanou. A někdy je to i vtipné.

OBRAZEM: Na Jawách vyrazili do italských Dolomit

Louňovice pod Blaníkem - Šest kamarádů, a zároveň nadšenců do motocyklů značky Jawa z Louňovic pod Blaníkem, se v průběhu července vydalo do italských Dolomit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení