Výstavba třetího nástupiště na vlakovém nádraží se chýlí ke konci. Cestující by ho měli začít používat od pátku 19. října, kdy zároveň skončí platnost současného výlukového jízdního řádu a vlaky na trati z Benešova do Prahy začnou jezdit opět jinak.
Od 20. října do 6. listopadu zavádějí České dráhy kvůli pokračující stavbě koridoru pozměněný jízdní řád.
Opětovné zavedení více spojů umožní končící nepřetržitá výluka traťové koleje v okolí Říčan. Pět osobních vlaků však bude končit v Čerčanech a cestující pokračující do Benešova si přestoupí do rychlíků. U dalších čtyř spojů budou muset v Čerčanech přestoupit do jiné náhradní osobní soupravy, která pak bude z Benešova pokračovat jako standardní vlak směrem na Tábor.
V opačném směru bude sedm osobních vlaků ve směru do Prahy vyjíždět z Čerčan, kde cestujícím z Benešova do některé ze stanic na trati do Prahy umožní přestup čtyři mimořádně zastavující rychlíky.
I cestující používající osobní vlaky čeká ve čtyřech případech mimořádný přestup do pantografů, protože budou muset v Benešově nastoupit do vlaku přijíždějícího od Tábora, který ukončí mimořádně jízdu až v Čerčanech.
Vzhledem k přestupům a pomalým jízdám musí lidé předpokládat, především ve dne, u téměř všech spojů zpoždění zhruba 10 až 15 minut.
Blížící se omezení využijí stavbaři pro pokračování rekonstrukce traťové koleje mezi stanicemi Čerčany a Benešov. Zároveň budou na benešovském nádraží měnit původní koleje i výhybky mezi historickou budovou a mostem přes trať spojujícím Nádražní a Hodějovského ulici (tzv. pražské zhlaví).
Stejnou rekonstrukci a dokončení kolejiště čeká i bystřické zhlaví včetně zaústění tratě od Vlašimi.

Dočasné jízdní řády si můžete prohlédnout ZDE