VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počet cestujících v autobusech stoupá

Vlašim /ROZHOVOR/ - Jak se jezdí s kamionem nebo autobusem, si zájemci vyzkoušeli v sobotu na vlašimském dvoře ČSAD Benešov už podruhé. Byl u toho také jeho ředitel, František Soumar.

6.6.2017
SDÍLEJ:

Ředitel ČSAD Benešov František Soumar.Foto: Deník / Kellner Zdeněk

Jízdu si mohou vyzkoušet i ti, co nemají potřebné řidičské oprávnění?

Ano, jezdit může kdokoliv. Máme tu zkušené instruktory z autoškoly. Ti si to ohlídají.

Co je cílem akce?

Chceme veřejnosti ukázat, že řidič už nevykonává tak namáhavou práci jako tomu bylo dříve. Že to tak je dokládá to, že zaměstnáváme i ženy – řidičky. Každý, kdo se svezl je skutečně překvapený, že je řízení jednodušší, než si mysleli. Je to jednodušší, než v osobním autě.

Před nedávnem byli řidiči autobusů ve stávkové pohotovosti a vláda dokonce nařizovala zvýšení platů řidičů. Jak se s tím vyrovnalo ČSAD Benešov?

Když byla vyhlášená stávka, žádná společnost koncernu Icom , pod který spadáme, se k ní nepřidala. Mzdové podmínky, které naši řidiči mají, jsou nadstandardní, myslím, že právě proto ke stávce naši řidiči důvod nemají. V průměru si naši řidiči vydělají až osmadvacet až třicet tisíc korun hrubého plus diety.

Někteří řidiči si ale stěžují, že jim zaměstnavatel neplatí čekání mezi jednotlivými jízdami. Jak je to u vás?

Nové nařízení vlády navýšilo částku za čekání z padesáti na osmaosmdesát korun za hodinu a to platí.

Jak vnímáte to, že v Německu a Francii musejí i naši řidiči dostávat průměrnou mzdu jako tamní šoféři?

I tohle samozřejmě dodržujeme, ostatně nic jiného nám nezbývá. ČSAD Benešov, jako regionální dopravce, zajišťuje pro Středočeský kraj autobusovou dopravu a pro sdružení obcí Bene-bus. Do zahraničí proto vyjíždíme výjimečně.

Před nedávnem se rozšiřoval systému Pražské integrované dopravy (PID). Zapojilo se i ČSAD Benešov?

Ano, v oblasti Neveklovska a Týnecka. Integrace se do roku 2019 rozšíří prakticky na celou oblast, kterou ČSAD Benešov obsluhuje.

Myslíte, že systém přežije i nejbližší parlamentní volby?

Jsem přesvědčený, že ano. Je to přece jen především služba pro obyvatele, zjednodušení pro cestující. Dokonce se už hovoří o tom, že v rámci celé České republiky bude jen jeden odbavovací systém. Cestující už nebudou muset mít pro placení jízdného karty vydané jednotlivými přepravci, ale jen jednu.

Ale ptám se spíš na to, zda má takový systém naději i v případě, že ho nebudou cestující příliš využívat…

Od prvního dubna všechny spoje v rámci PID mají navýšený počet cestujících. Je pro ně levnější a snadnější, proto systém podporuje hromadnou dopravu na úkor té individuální. Věřím, že další integrace přinese i další zvýšení počtu cestujících, což bude nejen ekonomické, ale i ekologické.

Autor: Zdeněk Kellner

6.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dojet vlakem do Prahy je teď komplikovanější

Příprava privatizace městských bytů v Benešově pokračuje dál.

O koupi benešovských městských bytů nestojí

V benešovském kině se děti bavily při divadle

Benešov - Dětské divadelní představení s názvem Krejčík Honza - co se vleče neuteče, viděly v pondělí 25. září dopoledne děti z mateřských škol nikoliv v divadle Na Poště, ale v kině.

Krátce: Svatého Václava si připomenou na zámku

Benešovsko - Přečtěte si přehled krátkých zpráv.

AKTUALIZOVÁNO

Po pádu z Karlova mostu zemřel herec Jan Tříska, učitel z Obecné školy

Smutná zpráva. Oblíbený český herec Jan Tříska, který v sobotu spadl z Karlova mostu v Praze do Vltavy, zemřel. Představiteli učitele z filmu Obecná škola bylo osmdesát let. Od pondělí měl natáčet snímek Na střeše. 

Opravě mechaniky zvonů pomůže sbírka

Kondrac - Opravit mechaniku zvonů a zhotovit u nich elektrický pohon, chtějí v kostele sv. Bartoloměje v Kondraci. Vlašimská farnost vyhlásila veřejnou sbírku, která má podpořit opravu mechanizace kondrackých zvonů. Na celou rekonstrukci je potřeba vybrat kolem 70 tisíc. Již v tuto chvíli se přihlásil první dárce, který věnoval 10 tisíc korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení