Budování obchvatu vyhlížejí obyvatelé Olbramovic desítky let. Samozřejmě se na odvedení až 30 tisíc aut, které denně obcí projíždějí mimo zástavbu, těší také starosta obce Ivan Novák. „Teď jsme za celou dobu skutečně úplně nejblíž, jak jsme kdy byli,“ potvrdil, ale také připomněl, že doufá, že se proti výběru ŘSD neúspěšné firmy neodvolají a tím nezdrží zahájení stavby nebo investor vítěznou firmu kvůli nějakým nedostatkům nevyřadí. „Dokud nebude na poli skutečně stát bagr, jsem pořád trochu skeptický,“ dodal.

Investor, společnost ŘSD, dostala na akci hned deset nabídek od stavebních firem. Podle generálního ředitele podala nejvýhodnější nabídku akciová společnost M-Silnice v částce 320,9 milionu korun. To jsou zhruba dvě třetiny původně kalkulovaných nákladů. Rozdíl v cenách, které nabídlo oněch deset společností, byl podle Mátla poměrně velký. Nejdražší nabídka požadovala za realizaci 478,5 milionu korun.

Dopravní provoz v Čechově ulici v Benešově.
Benešov nechce další auta: provoz dálničního přivaděče podmiňuje obchvatem

Olbramovický bypass silnice I/3 bude dlouhý necelých 3,5 kilometru. Předpokládaná cena díla byla zhruba 430 milionů korun. Obchvat začne ve směru na jih poblíž Čapího hnízda a na jihu naváže na obchvat Votic. Také proto posun v přípravě stavby vítá i votický starosta Jiří Slavík.

„Tento nešťastný evergreen se snad konečně po desetiletích dočká realizace a ono provizorní nebezpečné esíčko u Tomic a průjezd Olbramovicemi budou již brzy minulostí,“ řekl.