V garážích a především na ulicích jich už parkuje 4,28 milionu (všech vozidel pak dokonce 6,8 milionu). Za poslední rok se vozový park znovu rozšířil, tentokrát o 171 471 osobních aut.
Stejně alarmující pro vývoj životního prostředí, ale také bezpečnost provozu na silnicích, je i zjištění, že v průměru automobily zestárly na 13,93 roku (všechna vozidla mají v průměru dokonce 17,13 roku.)
Loni si Češi koupili téměř 133 tisíc nových aut a k tomu i 213 tisíc ojetých vozů. Dál už po českých silnicích nejezdí 174 tisíc aut, které jejich majitelé z provozu stáhli.
„Proces stárnutí či obměny vozového parku je ovlivňován především počtem starších vozidel trvale vyřazovaných z provozu a dovozem ojetých aut,“ uvedl pro Czech business weekly ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Počet aut se má podle odhadů odborníků letos znovu zvýšit. A pravděpodobně se znovu zvýší i věk aut. Pomáhá tomu také zmírnění zákona o dovozu ojetých aut.
Podnikatelé i podnikavci do Česka přivážejí velké množství aut v různých technických stavech. Ta zcela na odpis jen pro získání dokladů. Na ně pak vyrábějí a legalizují „nová“ auta sestavovaná z dílů několika vozů.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditStará auta mizí, nahrazují je jiná, ojetá, z ciziny
Benešovsko/ Obyvatelé České republiky si pěkně vozí zadek. I tak by se daly chápat údaje zahrnující počet osobních motorových vozidel v Česku
V benešovské Jiráskově ulici stojí tento automobil. Nemá registrační značky, ale podložka pod značku prozrazuje. odkud byl do Česka přivezen
|
Foto: Deník/ Zdeněk Kellner