„Co mám dělat, přece to nebudu obcházet,“ právě tak reagoval mladý muž při chůzi z Táborské do Křižíkovy ulice. Není sám, kdo si stýská na situaci, která ho nutí riskovat. Při své cestě totiž musí přejít kolejiště, nebo lávku. Ta je v současné době kvůli špatnému technickému stavu uzavřena.
„Kvůli nařízení drážního inspektorátu,“ vysvětlil místostarosta Benešova Roman Tichovský. „Lávka je ve špatném stavu a inspektorát po nás jako po majiteli zařízení chtěl, abychom zajistili nápravu. Ta je pro nás ale nerealizovatelná,“ uvedl Tichovský.
Při opravě je nutné odstranit řadu nedostatků. Dva z nich jsou ale pro znovuotevření lávky naprosto zásadní. Musí se zvýšit zábradlí a také vyměnit protidotykové zábrany. Právě kvůli tomu je oprava pro město nerealizovatelná. Protidotykové zábrany jsou vlastně jen vlnité plechy nad trolejemi. Jejich úkolem je ochránit, pro případ, že by někdo spadl přes zábradlí, člověka před úrazem elektřinou.
„Plechy jsou zrezivělé a k jejich výměně je potřeba zastavit provoz na trati a odpojit proud,“ řekl ve středu odpoledne místostarosta s tím, že město na takovou výluku, jež prodražuje opravu až na dvojnásobnou cenu, nemá prostředky a nedisponuje ani potřebnou technikou.
Cestu ze začarovaného kruhu ale benešovští radní znají. Zatím jen telefonicky mají příslib, že obě nejnáročnější opravy zařídí České dráhy v rámci optimalizace trati, tedy výstavby koridoru. Už včera byla část nejkřiklavějších nedostatků odstraněna. Pod mostem svítily nové protidotykové zábrany, zámečníci přivařovali na stávající zábradlí válcované profily. Ty zábradlí zvýší o více než deset centimetrů.
„Pěší by se tak na lávku měli vrátit začátkem září,“ potvrdil Roman Tichovský.