VYBERTE SI REGION

Je rozhodnuto! Výpravčího 
v Olbramovicích lidé od poloviny května neuvidí

Benešovsko – Pokračující modernizace železniční tratě Benešov – Tábor vstupuje do další fáze, kdy z železničních stanic zmizí další zaměstnanci.

10.1.2016
SDÍLEJ:

Řídící dopravní pracoviště ve stanicích na trati Praha – Tábor zůstane jako záložní pro mimořádných události. Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Po nadbytečných hradlářích a signalistech, které na dobudovaných úsecích 4. železničního koridoru nahradilo zabezpečovací zařízení spoluřízené a hlídané počítači, cestující přestanou vídávat v Olbramovicích výpravčí. Dva odejdou do důchodu a další se zacvičují na jiných pracovních pozicích.

Lidé, na jejichž chování na nástupištích dohlíží kamerový systém, se budou muset spolehnout na hlášení staničního rozhlasu a informace na elektronických odjezdových tabulích, na které budou dohlížet operátoři centrálního dispečerského pracoviště (CDP) na pražské Balabence, v blízkosti západního okraje železniční stanice Praha – Libeň.

„Podle harmonogramu přepínání dálkově ovládaného zabezpečovací zařízení do Centrálního dispečerského pracoviště Praha zatím pro úsek Olbramovice – Praha Uhříněves platí, že ke zrušení výpravčího v Olbramovicích a převedení dirigujícího dispečera do Benešova dojde v první polovině května," potvrdil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Dirigující dispečer pro trať se zjednodušenými dopravními poměry Olbramovice – Sedlčany bude v benešovské dopravní kanceláři ve směně jako druhý výpravčí a bude vydávat souhlas k odjezdu vlaků na „Sedlčanku".

Správné postavení výhybek a znak dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle zajistí příslušný úsekový dispečer z CDP, který bude komunikovat i s dosavadními fungujícími stanicemi Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř, které čeká zrušení po dostavbě úseku Votice – Sudoměřice.

První terénní práce na něm začnou koncem května, po kolaudaci dvoukolejného úseku Sudoměřice – Tábor. K redukci dojde také v Čerčanech, kde zůstane jediný výpravčí pro řízení vlakové dopravy do Týnce nad Sázavou a Ledečka.

Provoz na hlavní trati přes Čerčany bude dálkově řídit pražské CDP, v němž bude po zapojení všech tratí pracovat asi 130 úsekových a traťových dispečerů i 35 operátorů.

Autor: Ladislav Jerie

10.1.2016
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Čáp bílý přinesl Karolínce medailové umístění

Krhanice – Obrázek čápa bílého od Karolíny Zemanové ze čtvrté třídy Základní školy Krhanice byl vyhodnocen jako jedno z trojice nejlepších výtvarných děl v kategorii 3. a 4. ročník v celostátní výtvarné soutěži, která se konala koncem minulého školního roku pod názvem Fauna naší přírody.

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies