VYBERTE SI REGION

Je rozhodnuto! Výpravčího 
v Olbramovicích lidé od poloviny května neuvidí

Benešovsko – Pokračující modernizace železniční tratě Benešov – Tábor vstupuje do další fáze, kdy z železničních stanic zmizí další zaměstnanci.

10.1.2016
SDÍLEJ:

Řídící dopravní pracoviště ve stanicích na trati Praha – Tábor zůstane jako záložní pro mimořádných události. Autor: Deník/ Ladislav Jerie

Po nadbytečných hradlářích a signalistech, které na dobudovaných úsecích 4. železničního koridoru nahradilo zabezpečovací zařízení spoluřízené a hlídané počítači, cestující přestanou vídávat v Olbramovicích výpravčí. Dva odejdou do důchodu a další se zacvičují na jiných pracovních pozicích.

Lidé, na jejichž chování na nástupištích dohlíží kamerový systém, se budou muset spolehnout na hlášení staničního rozhlasu a informace na elektronických odjezdových tabulích, na které budou dohlížet operátoři centrálního dispečerského pracoviště (CDP) na pražské Balabence, v blízkosti západního okraje železniční stanice Praha – Libeň.

„Podle harmonogramu přepínání dálkově ovládaného zabezpečovací zařízení do Centrálního dispečerského pracoviště Praha zatím pro úsek Olbramovice – Praha Uhříněves platí, že ke zrušení výpravčího v Olbramovicích a převedení dirigujícího dispečera do Benešova dojde v první polovině května," potvrdil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Dirigující dispečer pro trať se zjednodušenými dopravními poměry Olbramovice – Sedlčany bude v benešovské dopravní kanceláři ve směně jako druhý výpravčí a bude vydávat souhlas k odjezdu vlaků na „Sedlčanku".

Správné postavení výhybek a znak dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle zajistí příslušný úsekový dispečer z CDP, který bude komunikovat i s dosavadními fungujícími stanicemi Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř, které čeká zrušení po dostavbě úseku Votice – Sudoměřice.

První terénní práce na něm začnou koncem května, po kolaudaci dvoukolejného úseku Sudoměřice – Tábor. K redukci dojde také v Čerčanech, kde zůstane jediný výpravčí pro řízení vlakové dopravy do Týnce nad Sázavou a Ledečka.

Provoz na hlavní trati přes Čerčany bude dálkově řídit pražské CDP, v němž bude po zapojení všech tratí pracovat asi 130 úsekových a traťových dispečerů i 35 operátorů.

Autor: Ladislav Jerie

10.1.2016
SDÍLEJ:

U benešovské nemocnice někteří řidiči za parkování nezaplatí

Benešov - Za odstavení osobního automobilu si řidiči u nemocnice znovu zaplatí. Brána a vybírání parkovného na největší parkovací ploše u Nemocnice Rudolfa a Stefanie ustalo po té, co se nemocnice pustila do demolice hematologického oddělení a přeložení kabelů potřebných pro provoz parkovacího automatu a závory.

Stát podruhé obere vlastníky půdy

Okradl je za komunistů, teď je oškube znovu. Za pozemky, které stát lidem kdysi sebral, jim nedá náhradní, ale jen směšně málo peněz. Půda prý došla, dozvídáme se poté, co statisíce hektarů od státu lacino získali zemědělci a překupníci. Na restituce je přitom pozemků ještě dost. Stát si chce ale půdu zcizenou vlastníkům za bývalého režimu nechat, aby měl rezervu pro své plány. Třeba na budování nových přehrad.

Zrušený přechod U Kozla opět slouží, zatím ale jenom dočasné

Vlašim – V dubnu zmizela z asfaltu zebra, která umožňovala bezpečný přechod frekventované silnice v Okružní ulici u autobusové zastávky U Kozla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies