VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je rozhodnuto! Výpravčího 
v Olbramovicích lidé od poloviny května neuvidí

Benešovsko – Pokračující modernizace železniční tratě Benešov – Tábor vstupuje do další fáze, kdy z železničních stanic zmizí další zaměstnanci.

10.1.2016
SDÍLEJ:

Řídící dopravní pracoviště ve stanicích na trati Praha – Tábor zůstane jako záložní pro mimořádných události. Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Po nadbytečných hradlářích a signalistech, které na dobudovaných úsecích 4. železničního koridoru nahradilo zabezpečovací zařízení spoluřízené a hlídané počítači, cestující přestanou vídávat v Olbramovicích výpravčí. Dva odejdou do důchodu a další se zacvičují na jiných pracovních pozicích.

Lidé, na jejichž chování na nástupištích dohlíží kamerový systém, se budou muset spolehnout na hlášení staničního rozhlasu a informace na elektronických odjezdových tabulích, na které budou dohlížet operátoři centrálního dispečerského pracoviště (CDP) na pražské Balabence, v blízkosti západního okraje železniční stanice Praha – Libeň.

„Podle harmonogramu přepínání dálkově ovládaného zabezpečovací zařízení do Centrálního dispečerského pracoviště Praha zatím pro úsek Olbramovice – Praha Uhříněves platí, že ke zrušení výpravčího v Olbramovicích a převedení dirigujícího dispečera do Benešova dojde v první polovině května," potvrdil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Dirigující dispečer pro trať se zjednodušenými dopravními poměry Olbramovice – Sedlčany bude v benešovské dopravní kanceláři ve směně jako druhý výpravčí a bude vydávat souhlas k odjezdu vlaků na „Sedlčanku".

Správné postavení výhybek a znak dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle zajistí příslušný úsekový dispečer z CDP, který bude komunikovat i s dosavadními fungujícími stanicemi Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř, které čeká zrušení po dostavbě úseku Votice – Sudoměřice.

První terénní práce na něm začnou koncem května, po kolaudaci dvoukolejného úseku Sudoměřice – Tábor. K redukci dojde také v Čerčanech, kde zůstane jediný výpravčí pro řízení vlakové dopravy do Týnce nad Sázavou a Ledečka.

Provoz na hlavní trati přes Čerčany bude dálkově řídit pražské CDP, v němž bude po zapojení všech tratí pracovat asi 130 úsekových a traťových dispečerů i 35 operátorů.

Autor: Ladislav Jerie

10.1.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řeka Blanice se v některých částech toku vylila ze svého koryta
4

Řeka Blanice se v některých částech toku vylila ze svého koryta

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Řidiče na hlavním tahu do Tábora oprava mostu omezí

Bystřice – Začnou rekonstrukce dvou mostů, které od úterý 28. února omezí dopravní obslužnost Bystřice. Stavbaři začnou v ulici K Nesvačilům s demolicí mostu překlenující železniční trať Praha – Tábor i souběžnou mezinárodní silnici E55.

Požárů ubývá, lidé jsou opatrnější

Profesionální i dobrovolní hasiči daleko více vyjížděli vloni k technickým zásahům a na pomoc při dopravních nehodách.

Přecházení kolejí: pomohou jen pevné zábrany

Benešov – Policisté obvodního oddělení a strážníci městské policie opakovaně na benešovském nádraží kontrolují neoprávněné přecházení kolejí.

Rodiče sledovali výuku v prvních třídách

Benešov – Do základní školy v Dukelské ulici zamířili v úterý 21. února ráno nejen školáci, ale i rodiče. Ti využili příležitosti zúčastnit se vyučování. Především v prvních třídách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies