„Souprav máme deset, tak je můžeme podle potřeby zdvojovat i ztrojovat,"  nastínil Jaroslav Richter.

Jízdní řád spěšných vlaků nového dopravce zavádí od ranních hodin do půlnoci  mezi Benešovem, Prahou a Kralupy nad Vltavou hodinové intervaly a bude doplňovat stávající spoje Českých drah.

Soupravy Arriva s maximální rychlostí 120 km/h na rozdíl od nich budou zastavovat jenom v Čerčanech, Říčanech  a v Praze – Hostivaři, odkud pojedou přes Malešice a Libeň na Masarykovo nádraží.

Ve vlacích nového dopravce si lidé musí zvyknout na trochu jiný, pro většinu i pohodlnější způsob odbavení jízdenkami.

„Pokladna bude ze začátku jen v Praze. Cestující z ostatních stanic odbaví vlakový doprovod nebo si budou moci jízdenky obstarat prostřednictvím internetu," objasnil Jaroslav Richter ze společnosti Arriva. Ta je českou pobočkou britského dopravce vlastněného   německou železniční společností Deutsche Bahn. Od ní také pochází motorové soupravy, jejichž interiér byl modernizovaný. 

V jednotce s českým označením 845, jež byly v Německu vyráběné  v letech 1986 až 1996,  se v nově zařízeném interiéru usadí až 140 cestujících.

„Dveře si otevírá cestující individuálně prostřednictvím  tlačítka, zavírání je centrální," upřesnil jednatel společnosti Arriva.

V plném provozu, jež začne  až na jaře roku 2013 po zkouškách a schválení vozidel Drážním úřadem, dopravce zajistí mezi Benešovem, Prahou a Kralupy nad Vltavou až 18 páru spěšných vlaků.