„Práce na revitalizaci trati Praha – Vrané – Čerčany již byly zahájené. Zatím pracujeme bez výluk. Kolejové výluky začnou již v únoru a skončí v dubnu. Je jich celá řada. V květnu se uskuteční výluky pro aktivaci zabezpečovacího zařízení a úrovňových přejezdů," informoval Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Místo vlaky budou lidé cestovat náhradními autobusy jednadvacet dní mezi Týncem a Čerčany od 1. března, kdy montéři začnou předělávat kolejiště na východní straně týneckého nádraží.

Souběžně začne vyrůstat část budoucího poloostrovního nástupiště (bez podchodu, s přístupem přes koleje po přechodu). Při přerušení provozu se v uvedeném úseku podrobí rekonstrukci sedm úrovňových přejezdů i jejich zabezpečovací zařízení.

Přestavba nádraží pokračuje od 22. března na západní straně, kdy při 25 dnů trvající výluce tratě z Týnce k odbočce Skochovice dokončí budování poloostrovního nástupiště a zrekonstruují kolejiště na jílovském zhlaví.

Výluky kolejí skončí v půlce dubna   

Souběžně do poloviny dubna zrekonstruují kolejiště v Jílovém a Davli včetně nástupišť, které opraví i na zastávce Luka pod Medníkem. Novým zabezpečovacím zařízením, které zvýší bezpečnost a zároveň umožní vyšší traťovou rychlost, bude osazených šest železničních přejezdů.

Po skončení hlavních stavebních prací na zmíněnou výluku naváže další třítýdenní zastavení provozu na celé trati z Čerčan až k odbočce Skochovice, při níž budou technici propojovat a aktivovat staniční, traťové i přejezdové zabezpečovací zařízení včetně jeho dálkové kontroly. Zprovozněné by mělo být 6. května.

Úsek Posázavského Pacifiku od odbočky Skochovice k Vranému nad Vltavou, Zbraslavi, Modřanům a Braníku byl zrekonstruovaný v minulých letech.