„Tu světelnou závoru si policie vymínila. Tím, že ve Voračicích není, pozdrželi řízení o způsobilosti a ukončení zkušebního provozu. Jenže to má háček," konstatoval drážní pracovník, který není pověřený zaměstnavatelem komunikací s médii, proto jeho identitu nezveřejňujeme.

„Světelná závora dosud není schválená pro zapojení do zařízení přejezdu a nemá ani certifikát od silničářů. Takže: zkušební provoz o délce dvou měsíců bude žádostí prodloužený o další rok. Snad do té doby bude světelná závora schválená, tím i namontovaná a uskuteční se  kolaudace," upřesnil nejmenovaný zdroj.

Centrum dopravního výzkumu je veřejnou výzkumnou institucí a jedinou dopravní vědeckovýzkumnou organizací v působnosti ministerstva dopravy. Základním posláním centra je výzkumná, vývojová a expertní činnost s celostátní působností pro všechny obory dopravy, veřejný i komerční sektor a zajišťování servisních činností pro ministerstvo a další organizace.

Světelná závora funguje  v souladu se spuštěním kmitajících červených světel  na výstražnících. Ty aktivuje  drážní vozidlo, které jízdou spojí elektrický obvod.  Závora má podobu kovových žabek upevněných v asfaltu se svítícími červenými světly.