VYBERTE SI REGION

Silniční dohled dopravní policie má pohodlnějšího pomocníka

Benešov – Skupina silničního dohledu dopravního inspektorátu a také případně nehodovka, která má svůj VW Transporter vybavený dopraváckou výstrojí, se už sžila s novou „pojízdnou kanceláří".

9.3.2016
SDÍLEJ:

Výsuvná rampa na střeše policejní dodávky pro osvětelní místa nehody.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

„Pro hlídky je pohodlnější a vybavený sklopnou světelnou tabulí. Na místě události si policisté mohou rozsvítit symbol dopravní nehody a případně směrovou šipku k jejímu bezpečnému objetí," vysvětlil Zdeněk Štěpánek, vedoucí dopravního inspektorátu Policie ČR Benešov.

Pokud dodávka není na výjezdu, je připojená na elektrickou síť pro dobití baterií příslušenství.

„Pro osvětlení místa je ve vozidle zabudovaná teleskopická rampa s nastavitelným osvětlením," popsal další vylepšení velitel dopravních policistů.

Autor: Ladislav Jerie

9.3.2016
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Čáp bílý přinesl Karolínce medailové umístění

Krhanice – Obrázek čápa bílého od Karolíny Zemanové ze čtvrté třídy Základní školy Krhanice byl vyhodnocen jako jedno z trojice nejlepších výtvarných děl v kategorii 3. a 4. ročník v celostátní výtvarné soutěži, která se konala koncem minulého školního roku pod názvem Fauna naší přírody.

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies