VYBERTE SI REGION

Po zahájení provozu spěšných vlaků z Benešova do Prahy zpozornělo Voticko

Votice – Motorové soupravy Arriva vozící mezi Benešovem a Prahou v pracovních dnech sedm párů spěšných vlaků, které doplňují na kolejích dopravní obslužnost regionu zajišťovanou národním dopravcem, Českými drahami, by rádi viděli představitelé mikroregionu zajíždět až na Českou Sibiř.

7.3.2016
SDÍLEJ:

Fotomontáž nebo blízká budoucnost?Foto: Deník/ Ladislav Jerie

„Jak se Arriva objevila v Benešově, se starostou Votic Jiřím Slavíkem jsme zpozorněli," přiznal Viktor Liška, předseda svazku obcí Voticko. „Pokud dopravce výhledově uvažuje, že by soupravy zajížděly do Vlašimi nebo Sedlčan, proč ne také k nám?" nadhodil Viktor Liška.

Jedním ze stěžejních úkolů mikroregionu pro letošní rok je právě lepší provázanost veřejné dopravy.

„Spěšné vlaky z Benešova by dopravce mohl protáhnout třeba až do Mezna. Nebo alespoň do Votic, kam by se lidé lépe na vlak dostávali. Votice by získaly rychlé přímé spojení s Prahou bez přestupů a časových prodlev," konstatoval předseda Mikroregionu Voticko.

Podle současného jízdního řádu jede spěšný vlak z Benešova do metropole 52 minut, z výchozích Votic při zastavení v Olbramovicích pro cestující ze Sedlčanska a na zastávce Bystřice by jízda trvala o slabou čtvrt hodinu déle.

„V případě autobusů se snažíme o provázanost a rychlé spojení s Prahou, které by podle našich průzkumů využívalo třicet až čtyřicet lidí," argumentoval Viktor Liška.

Dopravce Arriva, dceřiná společnost nevýznamnějšího evropského dopravce Deutsche Bahn, současné spěšné vlaky Benešov – Praha provozuje bez dotací státu, kraje či obcí, na vlastní podnikatelské riziko.

„Jako mikroregion budeme o možnosti protažení linky na Voticko s Arrivou a s krajem jednat. I provázanost odjezdů vlaků a autobusů by měla být jednodušší, protože Arriva tady provozuje autobusové spoje," podotkl předseda svazku obcí Viktor Liška. „O zájmu o vlakovou dopravu v regionu svědčí denně přes devadesát osobních aut u olbramovického nádraží," dodal.

Přímé rychlé spojení do metropole by se zjevně projevilo i na zaměstnanosti a dlouhodobě také na zastavení poklesu počtu obyvatel trvale žijících na venkově.

Při současném jízdním řádu stíhá díky rychlým obratům v Benešově a Praze hl.n. zajišťovat spěšné vlaky jedna souprava Arriva. Při jejich prodloužení na Českou Sibiř, Vlašimi či Sedlčan by musel dopravce nasadit další, na což je podle jeho předchozích prohlášení připravený. Záleží na poptávce.

Autor: Ladislav Jerie

7.3.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od tisíců aut městům a obcím uleví jen obchvaty. Jenže kdy?

Na studentské návrhy pro možnou budoucí investici a oživení Votic zatím peníze nejsou.

Na studentské návrhy zatím peníze nejsou

Předsevzetí opět přivedla do posiloven a fitness center davy lidí

Benešovsko - Novoroční předsevzetí spojené s hubnutím a cvičením je pro řadu lidí skoro již tradice. Díky tomu jsou v lednu posilovny a fitness centra přeplněná. Jinak tomu není ani na Benešovsku a Kolínsku. Naproti tomu Kutnohorsko eviduje po novém roce menší zájem o cvičení.

Obnovenou květnatou louku spásají ovce

Votice - Přestože je Motýlárium ve Voticích zasněžené, zvířecí obyvatelé tím netrpí. Ovce, které žijí od podzimu na přilehlém pozemku kvůli šetrnému spásání květnaté louky, mají od zimy také novou salaš.

Koleje do Prahy začnou na jaře napřimovat

Benešovsko - Správce železničních tratí na druhý pokus vybírá konsorcium firem, které dostaví mezi pražskou Hostivaří do Vršovic novu trať v prostoru zrušeného seřaďovacího nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies