VYBERTE SI REGION

Po zahájení provozu spěšných vlaků z Benešova do Prahy zpozornělo Voticko

Votice – Motorové soupravy Arriva vozící mezi Benešovem a Prahou v pracovních dnech sedm párů spěšných vlaků, které doplňují na kolejích dopravní obslužnost regionu zajišťovanou národním dopravcem, Českými drahami, by rádi viděli představitelé mikroregionu zajíždět až na Českou Sibiř.

7.3.2016
SDÍLEJ:

Fotomontáž nebo blízká budoucnost?Autor: Deník/ Ladislav Jerie

„Jak se Arriva objevila v Benešově, se starostou Votic Jiřím Slavíkem jsme zpozorněli," přiznal Viktor Liška, předseda svazku obcí Voticko. „Pokud dopravce výhledově uvažuje, že by soupravy zajížděly do Vlašimi nebo Sedlčan, proč ne také k nám?" nadhodil Viktor Liška.

Jedním ze stěžejních úkolů mikroregionu pro letošní rok je právě lepší provázanost veřejné dopravy.

„Spěšné vlaky z Benešova by dopravce mohl protáhnout třeba až do Mezna. Nebo alespoň do Votic, kam by se lidé lépe na vlak dostávali. Votice by získaly rychlé přímé spojení s Prahou bez přestupů a časových prodlev," konstatoval předseda Mikroregionu Voticko.

Podle současného jízdního řádu jede spěšný vlak z Benešova do metropole 52 minut, z výchozích Votic při zastavení v Olbramovicích pro cestující ze Sedlčanska a na zastávce Bystřice by jízda trvala o slabou čtvrt hodinu déle.

„V případě autobusů se snažíme o provázanost a rychlé spojení s Prahou, které by podle našich průzkumů využívalo třicet až čtyřicet lidí," argumentoval Viktor Liška.

Dopravce Arriva, dceřiná společnost nevýznamnějšího evropského dopravce Deutsche Bahn, současné spěšné vlaky Benešov – Praha provozuje bez dotací státu, kraje či obcí, na vlastní podnikatelské riziko.

„Jako mikroregion budeme o možnosti protažení linky na Voticko s Arrivou a s krajem jednat. I provázanost odjezdů vlaků a autobusů by měla být jednodušší, protože Arriva tady provozuje autobusové spoje," podotkl předseda svazku obcí Viktor Liška. „O zájmu o vlakovou dopravu v regionu svědčí denně přes devadesát osobních aut u olbramovického nádraží," dodal.

Přímé rychlé spojení do metropole by se zjevně projevilo i na zaměstnanosti a dlouhodobě také na zastavení poklesu počtu obyvatel trvale žijících na venkově.

Při současném jízdním řádu stíhá díky rychlým obratům v Benešově a Praze hl.n. zajišťovat spěšné vlaky jedna souprava Arriva. Při jejich prodloužení na Českou Sibiř, Vlašimi či Sedlčan by musel dopravce nasadit další, na což je podle jeho předchozích prohlášení připravený. Záleží na poptávce.

Autor: Ladislav Jerie

7.3.2016
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Ilustrační foto.

Mezi Psářemi a Souticemi je na dálnici D1 provoz stažený do jednoho pruhu

Dálnice D1 - Modernizace nejstarší české dálnice z Prahy do Brna si vyžádala v úseku mezi exitem 49 Psáře a exitem 56 Soutice dopravní omezení.

Benešovský Čejka band slaví kulatiny hudbou a změnami v kapele

Benešovsko – Dvacet let už rozdává radost lidem z hudebních pódií, nosičů i rozhlasových vln benešovská kapela Čejka band. Za úspěchy skupiny stojí kvalitní hudebníci, což dosvědčují kladné reference nejen od fanoušků, ale i pořadatelů.

Vlašimské ochranáře často zaměstnávají poraněné labutě

Vlašim - Několik případů labutí zraněných při střetu s dopravou nebo po setkání s rybářskými návazci evidují v poslední době pracovníci vlašimské záchranné stanice pro zvířata. Střet s lidskou civilizací může mít pro tyto ptáky často i fatální důsledky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.