VYBERTE SI REGION

Ostrý provoz dálkového řízení hlavní tratě na Benešovsku spustí až v září

Olbramovice – Dálkové řízení železniční tratě z Prahy–Uhříněvsi do Olbramovic mělo podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty převzít centrální dispečerské pracoviště na pražské Balabence v polovině května.

9.2.2016
SDÍLEJ:

Novou stanici Červený Újezd s kolejovým rozvětvením postaví vlevo od stávající tratě.Autor: Deník/ Ladislav Jerie

S převedením odpovědnosti na dispečery měla také skončit služba výpravčích v Olbramovicích, jejichž povinnosti dirigujícího dispečera pro trať Olbramovice – Sedlčany ze zjednodušenými dopravní poměry měl převzít druhý výpravčí v Benešově. Současně mělo dojít k redukci jednoho postu výpravčího v Čerčanech.

Přepojování dálkového řízení výhybek a návěstidel se však odehraje až na jaře a v létě, takže Správa železniční dopravní cesty stanovila nová termín ostrého provozu dálkového řízení na letošní 31. srpen.

Řídící operátoři se od pondělí 1. února v cvičném sále centrálního dispečerského pracoviště seznamují s řízením svých budoucích oblastí. V průběhu března převezmou úsek mezi Berounem a Rokycany na plzeňské trati, do konce července začnou dálkově ovládat trať mezi Kolínem a Českou Třebovou vyjma uzlových stanic.

Do konce letošního roku bude řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu.

V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na 2200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

Po dokončení 4. železničního koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi a převedení provozu vlaků ze stávající tratě na přeložku převezmou řízení i zmíněného nového dvoukolejného úseku s vrcholovou stanicí Červený Újezd.

Dostavba začne letos koncem května kácením dřevin, rozšiřováním skalnatého zářezu u Nazdic

Koridor ze Sudoměřic do Tábora za 3,6 miliardy korun už je kolejově dokončený a ve zkušebním provozu.

V březnu se na dostavěném úseku provede broušení kolejnic, závěrečné podbití a úpravy geometrické polohy koleje, finální úpravy drážního tělesa pro kolaudaci stavby.

Autor: Ladislav Jerie

9.2.2016
SDÍLEJ:

Chybějící kanalizaci začnou budovat asi na podzim

Netvořice – Největším problémem městyse je chybějící kanalizace. Od jejího dokončení se odvíjí například opravy chodníků, silnic a další rozvoj obce.

Čerčanské kino pod drobnohledem

Čerčany – Ty tam jsou doby, kdy kino patřilo mezi hlavní zdroje kulturního vyžití a na lístky na jakýkoliv promítaný film stáli lidé dlouhé fronty. Uplynulo pár let a řada „vesnických" kin musela pro mizivý zájem diváků zavřít. To ale není případ kina v Čerčanech.

V Chotýšanech opět musí šetřit vodou, připojení na Želivku potrvá

Chotýšany – S letními vedry a teplotami atakujícími tropickou třicítku se do Chotýšan vrátil problém, který už místní trápí delší čas. Nedostatek vody ve studních a problémy s dodávkami pitné vody z obecního vodovodu. Každoroční evergreen s vodou doprovázejí úsporná opatření a Chotýšanští musejí s vodou zacházet hospodárně. Loni muselo vedení obce dokonce přikročit k zákazu zalévání a napouštění bazénů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.