VYBERTE SI REGION

Ostrý provoz dálkového řízení hlavní tratě na Benešovsku spustí až v září

Olbramovice – Dálkové řízení železniční tratě z Prahy–Uhříněvsi do Olbramovic mělo podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty převzít centrální dispečerské pracoviště na pražské Balabence v polovině května.

9.2.2016
SDÍLEJ:

Novou stanici Červený Újezd s kolejovým rozvětvením postaví vlevo od stávající tratě.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

S převedením odpovědnosti na dispečery měla také skončit služba výpravčích v Olbramovicích, jejichž povinnosti dirigujícího dispečera pro trať Olbramovice – Sedlčany ze zjednodušenými dopravní poměry měl převzít druhý výpravčí v Benešově. Současně mělo dojít k redukci jednoho postu výpravčího v Čerčanech.

Přepojování dálkového řízení výhybek a návěstidel se však odehraje až na jaře a v létě, takže Správa železniční dopravní cesty stanovila nová termín ostrého provozu dálkového řízení na letošní 31. srpen.

Řídící operátoři se od pondělí 1. února v cvičném sále centrálního dispečerského pracoviště seznamují s řízením svých budoucích oblastí. V průběhu března převezmou úsek mezi Berounem a Rokycany na plzeňské trati, do konce července začnou dálkově ovládat trať mezi Kolínem a Českou Třebovou vyjma uzlových stanic.

Do konce letošního roku bude řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu.

V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na 2200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

Po dokončení 4. železničního koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi a převedení provozu vlaků ze stávající tratě na přeložku převezmou řízení i zmíněného nového dvoukolejného úseku s vrcholovou stanicí Červený Újezd.

Dostavba začne letos koncem května kácením dřevin, rozšiřováním skalnatého zářezu u Nazdic

Koridor ze Sudoměřic do Tábora za 3,6 miliardy korun už je kolejově dokončený a ve zkušebním provozu.

V březnu se na dostavěném úseku provede broušení kolejnic, závěrečné podbití a úpravy geometrické polohy koleje, finální úpravy drážního tělesa pro kolaudaci stavby.

Autor: Ladislav Jerie

9.2.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od tisíců aut městům a obcím uleví jen obchvaty. Jenže kdy?

Na studentské návrhy pro možnou budoucí investici a oživení Votic zatím peníze nejsou.

Na studentské návrhy zatím peníze nejsou

Předsevzetí opět přivedla do posiloven a fitness center davy lidí

Benešovsko - Novoroční předsevzetí spojené s hubnutím a cvičením je pro řadu lidí skoro již tradice. Díky tomu jsou v lednu posilovny a fitness centra přeplněná. Jinak tomu není ani na Benešovsku a Kolínsku. Naproti tomu Kutnohorsko eviduje po novém roce menší zájem o cvičení.

Obnovenou květnatou louku spásají ovce

Votice - Přestože je Motýlárium ve Voticích zasněžené, zvířecí obyvatelé tím netrpí. Ovce, které žijí od podzimu na přilehlém pozemku kvůli šetrnému spásání květnaté louky, mají od zimy také novou salaš.

Koleje do Prahy začnou na jaře napřimovat

Benešovsko - Správce železničních tratí na druhý pokus vybírá konsorcium firem, které dostaví mezi pražskou Hostivaří do Vršovic novu trať v prostoru zrušeného seřaďovacího nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies