VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrý provoz dálkového řízení hlavní tratě na Benešovsku spustí až v září

Olbramovice – Dálkové řízení železniční tratě z Prahy–Uhříněvsi do Olbramovic mělo podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty převzít centrální dispečerské pracoviště na pražské Balabence v polovině května.

9.2.2016
SDÍLEJ:

Novou stanici Červený Újezd s kolejovým rozvětvením postaví vlevo od stávající tratě.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

S převedením odpovědnosti na dispečery měla také skončit služba výpravčích v Olbramovicích, jejichž povinnosti dirigujícího dispečera pro trať Olbramovice – Sedlčany ze zjednodušenými dopravní poměry měl převzít druhý výpravčí v Benešově. Současně mělo dojít k redukci jednoho postu výpravčího v Čerčanech.

Přepojování dálkového řízení výhybek a návěstidel se však odehraje až na jaře a v létě, takže Správa železniční dopravní cesty stanovila nová termín ostrého provozu dálkového řízení na letošní 31. srpen.

Řídící operátoři se od pondělí 1. února v cvičném sále centrálního dispečerského pracoviště seznamují s řízením svých budoucích oblastí. V průběhu března převezmou úsek mezi Berounem a Rokycany na plzeňské trati, do konce července začnou dálkově ovládat trať mezi Kolínem a Českou Třebovou vyjma uzlových stanic.

Do konce letošního roku bude řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu.

V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na 2200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

Po dokončení 4. železničního koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi a převedení provozu vlaků ze stávající tratě na přeložku převezmou řízení i zmíněného nového dvoukolejného úseku s vrcholovou stanicí Červený Újezd.

Dostavba začne letos koncem května kácením dřevin, rozšiřováním skalnatého zářezu u Nazdic

Koridor ze Sudoměřic do Tábora za 3,6 miliardy korun už je kolejově dokončený a ve zkušebním provozu.

V březnu se na dostavěném úseku provede broušení kolejnic, závěrečné podbití a úpravy geometrické polohy koleje, finální úpravy drážního tělesa pro kolaudaci stavby.

Autor: Ladislav Jerie

9.2.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Veteránům Arsenalu nepřáli rozhodčí

Starosta města Vlašimi Luděk Jeništa si jednoho netopýra rezavého sám vypustil.

Netopýři se vrátili do zámeckého parku ve Vlašimi

Statistiky okresních fotbalových mužstev

Benešovsko – Statistiky okresních fotbalových mužstev ve FNL, ČFL, Krajském přeboru, I. A a I. B třídě a v Okresním přeboru v sezoně 2016/2017.

Středočeský železniční den se koná v Benešově a Vlašimi

Benešovsko - V Benešově a také ve Vlašimi se v sobotu 27. května koná Středočeský železniční den. 

Kina vzdorují multiplexům, nabízí filmy, pořady i opery

Benešovsko - Multiplexy versus městská kina. Neúprosný a většinou také značně nevyrovnaný boj, který pro nemálo malých kin skončil zavřením nebo omezením provozu.

OBRAZEM: Děti vyčarovaly obrázky

Benešov – Výstavu s názvem Výtvarné čarování, může kdokoliv, tedy nejen školáci, navštívit do konce května v Domě dětí a mládeže Benešov v Poštovní ulici.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies