VYBERTE SI REGION

Cestující v pátek navečer pojedou po novém úseku koridoru

Česká Sibiř – Novou část železničního koridoru stavěného mezi Sudoměřicemi a Táborem pro maximální rychlost 160 km/h v pátek 11. září po 18. hodině projedou první vlaky.

10.9.2015
SDÍLEJ:

Vizualizace estakády a mostu přes dálnici D3.Foto: Vizualizace SŽDC/Sudop

Končí nepřetržitá několika týdenní výluka kvůli napojování přeložky tratě u Sudoměřic.

Úplné přerušení provozu mělo původně skončit v pátek 28. srpna v 18.20, ale u Sudoměřic došlo o prázdnách k neočekávanému sesuvu nadměrného množství zeminy, která zavalila pláň připravovanou pro položení kolejí. Výluka tak byla prodloužená o 14 dní.

Vlaky zpočátku pojedou mezi Sudoměřicemi a Táborem v novém koridoru pouze po jedné z traťových kolejí, druhá má být zprovozněná do konce listopadu. Protože byly zrušené železniční stanice Sudoměřice a Chotoviny, mohou vlaky na dosud jednokolejném úseku křižovat ve Střezimíři a pak až v Táboře.

Kvůli tomu, i pro rekonstrukci železniční stanice Horusice v Jihočeském kraji, je do první třetiny prosince část rychlíků mezi Olbramovicemi, Táborem a Českými Budějovicemi nadále nahrazená autobusovou dopravou, přičemž první spoj jede se zastávkou v Táboře do jihočeské metropole přímo, druhý náhradní spoj zajíždí do Soběslavi a Veselí nad Lužnicí, takže do Českých Budějovic přijíždí s dvacetiminutovým zpožděním.

V opačné směru vyjíždí přímý autobusový spoj 17 minut před pravidelným odjezdem rychlíku směr Praha, aby se snížilo případné zpoždění při přestupu cestujících do rychlíkové soupravy v Olbramovicích.

Plnou rychlostí až v červnu

Na koridoru, který vede mezi Sudoměřicemi a Chotovinami zčásti v nové trase včetně estakády s mostem přes dálnici D3 a prvního jihočeského téměř půlkilometrového železničního tunelu, začnou zatím vlaky jezdit omezenou rychlostí 50 km/h.

Od března, po takzvaném třetím podbití, budou moci zvýšit rychlost na 100 km/h.

Po zrychlené pantografové zkoušce na jaře roku 2016, kdy zkušební měřící vlak projíždí traťové koleje rychlostí dosahující téměř 180 km/h a kolaudaci celého úseku, budou moci soupravy využívat maximální rychlost, což bude u současných rychlíků tažených dvouproudovými elektrickými lokomotivami 140 km/h.

Se závěrem stavby v úseku Sudoměřice – Tábor má Správa železniční dopravní cesty v plánu zahájit stavbu koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi.

Autor: Ladislav Jerie

10.9.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Benešovští studenti si prohlédli architektonicky zajímavé prostory Pražského hradu.

Středoškoláci se seznámili s prací prezidentské kanceláře

Někteří lidé už se před smogem začali chránit rouškami.

Na Benešovsku hlásí zhoršení smogové situace

Lidé na Benešovsku darují kostní dřeň

Benešov - Již pět let se mohou zájemci v Nemocnici Rudolfa a Stefanie zapsat do registru dárců kostní dřeně.

Tajemství vodního mikrosvěta odhalí výstava

Hulice - Vtáhnout příchozí do vodního mikrosvěta si dává za cíl nová výstava ve Vodním domě v Hulicích.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies