VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující v pátek navečer pojedou po novém úseku koridoru

Česká Sibiř – Novou část železničního koridoru stavěného mezi Sudoměřicemi a Táborem pro maximální rychlost 160 km/h v pátek 11. září po 18. hodině projedou první vlaky.

10.9.2015
SDÍLEJ:

Vizualizace estakády a mostu přes dálnici D3.Foto: Vizualizace SŽDC/Sudop

Končí nepřetržitá několika týdenní výluka kvůli napojování přeložky tratě u Sudoměřic.

Úplné přerušení provozu mělo původně skončit v pátek 28. srpna v 18.20, ale u Sudoměřic došlo o prázdnách k neočekávanému sesuvu nadměrného množství zeminy, která zavalila pláň připravovanou pro položení kolejí. Výluka tak byla prodloužená o 14 dní.

Vlaky zpočátku pojedou mezi Sudoměřicemi a Táborem v novém koridoru pouze po jedné z traťových kolejí, druhá má být zprovozněná do konce listopadu. Protože byly zrušené železniční stanice Sudoměřice a Chotoviny, mohou vlaky na dosud jednokolejném úseku křižovat ve Střezimíři a pak až v Táboře.

Kvůli tomu, i pro rekonstrukci železniční stanice Horusice v Jihočeském kraji, je do první třetiny prosince část rychlíků mezi Olbramovicemi, Táborem a Českými Budějovicemi nadále nahrazená autobusovou dopravou, přičemž první spoj jede se zastávkou v Táboře do jihočeské metropole přímo, druhý náhradní spoj zajíždí do Soběslavi a Veselí nad Lužnicí, takže do Českých Budějovic přijíždí s dvacetiminutovým zpožděním.

V opačné směru vyjíždí přímý autobusový spoj 17 minut před pravidelným odjezdem rychlíku směr Praha, aby se snížilo případné zpoždění při přestupu cestujících do rychlíkové soupravy v Olbramovicích.

Plnou rychlostí až v červnu

Na koridoru, který vede mezi Sudoměřicemi a Chotovinami zčásti v nové trase včetně estakády s mostem přes dálnici D3 a prvního jihočeského téměř půlkilometrového železničního tunelu, začnou zatím vlaky jezdit omezenou rychlostí 50 km/h.

Od března, po takzvaném třetím podbití, budou moci zvýšit rychlost na 100 km/h.

Po zrychlené pantografové zkoušce na jaře roku 2016, kdy zkušební měřící vlak projíždí traťové koleje rychlostí dosahující téměř 180 km/h a kolaudaci celého úseku, budou moci soupravy využívat maximální rychlost, což bude u současných rychlíků tažených dvouproudovými elektrickými lokomotivami 140 km/h.

Se závěrem stavby v úseku Sudoměřice – Tábor má Správa železniční dopravní cesty v plánu zahájit stavbu koridoru mezi Voticemi a Sudoměřicemi.

Autor: Ladislav Jerie

10.9.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mirek Piskač potřebuje finanční pomoc, aby se mohl léčit se svým handicapem.
13

Víčka přestali sbírat, pomoc ale potřebují

rekonstruované podkroví

V podkroví můžete mít své království

Terasy pod Vlašským dvorem získaly ocenění Stavba roku středních Čech

Kutná Hora /FOTOGALERIE/ - Terasy pod Vlašským dvorem byly vyhlášeny jako druhé nejlepší v kategorii bezbariérové dílo v rámci soutěže Stavba roku středních Čech. 

Sokolovnu opravují. Filmy už ale promítat nebudou

Postupice /OBRAZEM/ - Sokolovnu v Postupicích, postavenou roku 1933, právě opravují. Budova je ve vlastnictví zdejšího Sokola, který se místo snaží zvelebit a zamezit chátrání objektu. Opravu střechy podpořilo i vedení obce, které přispělo dotací milion korun.

Pomohli při tragické nehodě, dostali ocenění

Benešov /OBRAZEM/ - Vlastimil Bejbl společně s Petrem Chocholouškem se v úterý 26. července stali 126. a 127. Gentlemanem silnic. Pohotově totiž zasáhli u tragické nehody dvou automobilů v klidné části Benešova, kdy dva cestující s těžkými zraněními zůstali v havarovaném voze v bezvědomí. Jeden muž z dvojčlenné posádky bohužel vážným zraněním podlehl. Za odvážný přístup a nasazení, se kterými se hrdinové do záchrany pustili, byli oceněni titulem Gentleman silnic.

DOTYK.CZ

České pivo určené ženám pobouřilo Britky. Je to sexismus, zlobí se

Česká společnost Aurosa Martiny Šmírové uvedla na trh stejnojmenné pivo, určené ženám. Když ho zkusila prodávat v Londýně, narazila. Britských žen se dotklo, že jim někdo předepisuje, jaké pivo mají pít.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení