VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlak překročí při zkouškách maximální rychlost

Voticko /FOTOGALERIE/- První vlak po zprovoznění tunelů u Votic a Olbramovic jel po přeložce železniční tratě z bezpečnostních důvodů rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Další soupravy už mohly uhánět stovkou, kolem pracovních míst jen padesátkou, a ten poslední, zkušební, prolétne koridor rychlostí mezi 170 až 180 kilometrů za hodinu.Byť je maximální projektovaná rychlost pro soupravy s cestujícími 160 km/h a nákladní vlaky 120 km/h.

1.12.2011
SDÍLEJ:

Koridor po provoznění přeložky Olbramovice - Votice. Foto: Deník/ Ladislav Jerie

„V závěru stavby v květnu 2013 uskutečníme rychlou pantografovou zkoušku, kdy vlak jede o deset procent rychleji, než je projektovaná maximální rychlost.

Současně se budou měřit parametry kolejového svršku a trakčního vedení. Zároveň při maximální rychlosti provedeme měření hluku,” vysvětlil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru Votice - Benešov, při středečním slavnostním zahájení provozu přeložky na Voticku.

Do konce března bude v Olbramovicích dokončená hrubá stavba (náspy a železniční pláň i mosty), v dubnu položí stavbaři koleje v blízkosti výpravní budovy a elektromontéři natáhnou trolejového vedení. Připojení nových kolejí směr Bystřice zprovozní v květnu.

Zimní pauzu stavba tratě nedrží, výluk ale bude méně
Po uvedení jedné traťové koleje do provozu mezi Voticemi a Olbramovicemi pokračují hlavní stavební práce na koridoru mimo osou stávající tratě bez nutnosti dlouhých výluk.

„Věřte, že se při nich pracuje do poslední minuty,” ubezpečil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru z firmy Eurovia. Déle než týdenní výluka se na trati Benešov -Tábor uskuteční až při připojování nově budovaných staničních kolejí v Olbramovicích na jaře. Termín dokončení je 14. května.

Do té doby stavbaři zvednou nivelitu, aby do stejného termínu zprovoznili druhou traťovou kolej do Votic a přeložka přejde do plného provozu.

"Už nyní trháme koleje a demontujeme trakční vedení na původní trati a ve stanici blíže nádražní budově, vytěžíme starý železniční svršek, který je určený k recyklaci pro další použití. Máme vyzkoušené, že je nezávadný, nekontaminovaný například ropnými látkami,” ujistil hlavní stavbyvedoucí koridoru.

V Zahradnickém tunelu už pracovníci Subterry ukončili přípravu tubusu. Je vyjmutý z báňského prostoru, naváží se to něj štěrkové lože pro položení kolejových polí. Provoz po jedné (západní) traťové koleji až Bystřice bude zahájený 25. srpna. Druhou kolej zprovozní do 30. listopadu příštího roku.

Autor: Ladislav Jerie

1.12.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Neproměněné šance připravily Vlašim o výhru

Ilustrační foto

KRIMI MIX: Řešili násilí a podvody

KRÁTCE: Nový retardér zajišťuje bezpečnou cestu školákům

Benešovsko - Přečtěte si krátké zprávy z regionu!

Rozbil kameru, čidlo na světlo a odešel

Benešov - Nejdříve poškodil nade dveřmi kameru a pohybové čidlo na světlo, nakonec odešel z místa pryč. Proto po neznámém muži pátrají benešovští kriminalisté. Pachateli za jeho protiprávní jednání hrozí až jeden rok za mřížemi.

Na Koupáku ve Vlašimi to žije!

Vlašim /FOTOGALERIE/ - Celou letní sezónu, kdy je otevřen bar Na Koupáku ve Vlašimi, jsou zde pořádány o víkendu nejrůznější akce. Jak koncerty kapel, tak i zábavná vystoupení. Během letošních prázdnin se ve Vlašimi představil Banjo Band Ivana Mládka nebo stand up comedy Na stojáka. Poslední výborný koncert obstarala blues rocková a hard rocková kapel Krausberry.

Železným dědkem se stal talent Klabouch

Maršovice – Jeden z nejstarších cyklistických závodů s nepřetržitou tradicí v České republice (32. ročník), nazvaný Železný dědek, ovládl suverénním výkonem obrovský talent české cyklistiky, osmnáctiletý Petr Klabouch. Na start se postavilo 333 cyklistů. Diváci, kteří v hojném počtu přišli závodníky podpořit, byli svědky skvělých výkonů v podání české amatérské špičky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení