„V závěru stavby v květnu 2013 uskutečníme rychlou pantografovou zkoušku, kdy vlak jede o deset procent rychleji, než je projektovaná maximální rychlost.

Současně se budou měřit parametry kolejového svršku a trakčního vedení. Zároveň při maximální rychlosti provedeme měření hluku,” vysvětlil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru Votice - Benešov, při středečním slavnostním zahájení provozu přeložky na Voticku.

Do konce března bude v Olbramovicích dokončená hrubá stavba (náspy a železniční pláň i mosty), v dubnu položí stavbaři koleje v blízkosti výpravní budovy a elektromontéři natáhnou trolejového vedení. Připojení nových kolejí směr Bystřice zprovozní v květnu.

Zimní pauzu stavba tratě nedrží, výluk ale bude méně
Po uvedení jedné traťové koleje do provozu mezi Voticemi a Olbramovicemi pokračují hlavní stavební práce na koridoru mimo osou stávající tratě bez nutnosti dlouhých výluk.

„Věřte, že se při nich pracuje do poslední minuty,” ubezpečil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru z firmy Eurovia. Déle než týdenní výluka se na trati Benešov -Tábor uskuteční až při připojování nově budovaných staničních kolejí v Olbramovicích na jaře. Termín dokončení je 14. května.

Do té doby stavbaři zvednou nivelitu, aby do stejného termínu zprovoznili druhou traťovou kolej do Votic a přeložka přejde do plného provozu.

"Už nyní trháme koleje a demontujeme trakční vedení na původní trati a ve stanici blíže nádražní budově, vytěžíme starý železniční svršek, který je určený k recyklaci pro další použití. Máme vyzkoušené, že je nezávadný, nekontaminovaný například ropnými látkami,” ujistil hlavní stavbyvedoucí koridoru.

V Zahradnickém tunelu už pracovníci Subterry ukončili přípravu tubusu. Je vyjmutý z báňského prostoru, naváží se to něj štěrkové lože pro položení kolejových polí. Provoz po jedné (západní) traťové koleji až Bystřice bude zahájený 25. srpna. Druhou kolej zprovozní do 30. listopadu příštího roku.