Po přípravě zázemí staveniště a přístupových komunikací začala ražba dvou budoucích dvoukolejných železničních tunelů u Olbramovic a osady Zahradnice i hloubení dalšího nad Srbicemi, částí města Votice. Stavby jsou součástí přeložek železniční tratě Praha –Tábor, takzvaného IV. železničního koridoru. Stávající jednokolejná trať se svými směrovými a sklonovým poměry i omezenou propustností vlaků a nižší přechodností železničních vozidel tvoří úzké hrdlo mezinárodního spojení Skandinávie a Středomoří.

Koridor mezi Voticemi a Benešovem, především v okolí Bystřice, využívá z části těleso stávající tratě. Pro její napřímení a tím zvýšení maximální rychlosti na 150 až 160 kilometrů v hodině je nutné vybudovat několik přeložek. U Votic napřímí trať kilometrový vyztužený násep mezi stanicí a osadou Střelítov, jehož součástí bude i třistametrová opěrná zeď.

Další směrová přeložka se rýsuje mezi Voticemi a Olbramovicemi, jež měří 2100 metrů. Její součástí bude 588 metrů dlouhý Votický tunel, hloubený v otevřené výkopové jámě. Po dokončení betonového tubusu opět skryje tunel vytěžená zemina. Na uvedenou stavbu naváže ražený Olbramovický tunel s projektovanou délkou 480 metrů, jehož severní portál lze nyní vidět z vlaku i silnice I/18.

Ve skrytu terénu začala v trase budoucí 2350 metrů dlouhé přeložky i ražba zatím nejdelšího tunelu u Zahradnice s délkou přesahující 1030 metrů. Tuneláři u něho vyrazí kvůli více než kilometrové vzdálenosti mezi portály i únikovou štolu, která vyústí u místní komunikace osady Zahradnice. Ta při běžném provozu poslouží jako servisní, při mimořádnostech jako evakuační.

Další směrová přeložka tratě č.220 vznikne v dalších letech mezi Tomicemi a Bystřicí, kde se na 1,5 kilometrové vzdálenosti objeví dva kratší tunely.

Nejrazantnější odchylka vznikajícího koridoru od současné železniční tratě se připravuje od Heřmaniček. Drážní těleso zcela obejde obec i blízké osady mimo současné stanice Ješetice a Sřezimiř, aby se za zcela novou vrcholovou stanicí nedaleko Nových Dvorů u Červeného Újezdu zanořila do České Sibiře až k Meznu na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje.

Ze současného nádraží Bystřice i výhybny Tomice se stanou běžné zastávky. Z mapy železniční sítě zmizí stanice Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř. Ve Voticích poslouží po dokončení rekonstrukce stanice dvě nástupiště. Přístup k zadnímu umožní podchod s rampou. Obdobné řešení se připravuje v Olbramovicích, kde ústí lokální trať do Sedlčan.