„Také sbíráme okolo školky a v nedalekém lesíku odpadky, nebo pečujeme o zvířata. Nosíme jim kaštany, učíme děti, že na brouky či pavouky se nešlape. Zvířata se musí hýčkat," vysvětlila Dana Kellnerová, učitelka páté třídy MŠ Týnec nad Sázavou s tím, že v podstatě celý rok se ekologická výchova prolíná jejich výchovným procesem.

„Není to tak, že si sedneme a řekneme, že teď máme ekologickou výchovu. Ale cokoliv děláme, pod vším je ekologický podtón. A to byste nevěřila, jaké ekologické přehmaty ve svém okolí děti vidí nenechají si je pro sebe," zdůraznila pedagožka a přiznala, že důsledně třídit, ji vlastně naučily až její děti po návratu z dlouhodobého pobytu v zahraničí.

„Na závěr naše snažení v MŠ doplňujeme výtvarným projevem nebo ekologickými výrobky z hlíny. Ty pak představujeme na ekologických výstavách kam zveme okolní školky, ale i veřejnost," řekla paní učitelka.

Předchozí čtyři výstavy se konaly na zahradě školky, další bude v týneckém hradě. To kvůli výročí zahájení ekologické výchovy v MŠ a slavnostnější atmosféře.

„Děti dostanou drobné dárky a hlavně to bude veřejné poděkování za jejich šikovnost," dodal závěrem pedagožka.

Ekologií se zabývají i žáci základních škol. Také oni se snaží jít ruku v ruce s přírodou. Její ochraně se věnují například v hodinách přírodovědy, vlastivědy, zeměpisu či výtvarné výchovy. Ve školách mají k dispozici kontejnery na třídění odpadu, či sami pořádají sběr papíru. A účastní se nejrůznějších okresních i celostátních ekologických soutěží.