VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečnost stojí miliony

Benešovsko - Nejrizikovější železniční přejezdy v regionu dostávají zabezpečovací zařízení eliminující riziko střetu auta s vlakem.

1.7.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník / Ladislav Jerie

Nejbezpečnější železniční přejezd je žádný. Křížení pozemní a kolejové dopravy vyřeší pouze mimoúrovňové stavby s náklady v řádu desítek milionů korun, což je na lokálních tratích s nižší traťovou rychlostí a malou četností vlakových spojů na přejezdech silnic nižšího řádu s nevelkou frekvencí vozidel ekonomicky neúnosné.

Nyní v Posázaví správce železniční tratě zvyšuje s více než šesti milionovou investicí úroveň zabezpečení u přejezdů blízkých stanici Čerčany, jež prochází kompletní rekonstrukcí.

„Náklady na úpravy přejezdů, včetně elektrických obvodů v přilehlých mezistaničních úsecích posázavských tratí, jsou mezi Čerčany a Týncem nad Sázavou 4 122 245 korun. V úseku Čerčany – Hvězdonice to představuje přesně 2 056 122 korun,“ uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty s tím, že v souvislosti se optimalizací úseku Benešov u Prahy – Strančice již další železniční přejezdy plánované nejsou a v přípojném mezistaničním úseku vlašimské trati z Benešova do Postupic je již zabezpečení přejezdů hotové.

Zabezpečení přejezdů silnice I/18 přes trať 223 Olbramovice – Sedlčany ve Voračicích i Křešic u Vrchotových Janovic přichází v úvahu až při modernizaci stanice Olbramovice v rámci připravovaného zdvoukolejnění úseku z Votic do Benešova.

„Vzhledem k tomu, že je na trati Olbramovice - Sedlčany železniční provoz podle předpisu SŽDC (ČD) D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy, půjde pouze o úpravy zabezpečení těchto přejezdů, nikoliv o jeho radikální změnu,“ dodal Jiří Šťastný k budoucím úpravám křížení silnice první třídy a tratě s maximální rychlostí železničních vozidel 50 kilometrů za hodinu.

Přípravné práce na hlavní trati 220 mezi Benešovem a Táborem mají začít ještě v letošním létě, hlavní práce na podzim. Nejprve bude zdvoukolejněný úsek blíže k Benešovu, teprve potom z Votic do Olbramovic, jehož přestavba bude podle Jiřího Štastného následovat přibližně v roce 2010 či 2011.
Paradoxem je fakt, že Drážní inspekce ČR statisticky eviduje na nezabezpečených přejezdech chráněných pouze výstražným křížem, v porovnání s jinými typy, nejméně dopravních nehod.

Rokytnice, 24. 4. 2009, 09:31:00

Benkov, 10. 12. 08, 13:05:08

Tiskovou zprávu EVROPSKÝ DEN PRO BEZPEČNĚJŠÍ PŘEJEZDY najdete ZDE.

Autor: Ladislav Jerie

1.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Smrt muže u benešovského nádraží nikdo jiný nezavinil

Ilustrační foto.

KRÁTCE: Cestu do Netvořic zkomplikuje uzavírka

Vzrostlé stromy kolem Blanice nahradili novými. Nepořádek po práci uklidí co nejdříve

Louňovice pod Blaníkem /FOTOGALERIE/ - Povodí Vltavy, které mimo jiné spravuje i řeku Blanici, pokácelo řadu vzrostlých stromů kolem jejího toku. Obyvatelé Podblanicka si změny všimly, při procházkách mohou vnímat nejen nově vysazené stromky, ale také nepořádek, který po dělnících kolem řeky zbyl.

AKTUALIZOVÁNO

Daně Drábové mandát zůstane, rozhodli zastupitelé

Střední Čechy - Má být Dana Drábová, předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost zároveň krajskou zastupitelkou? Otázka, kterou se na mimořádném jednání zabývali středočeští zastupitelé. Ti rozhodli pro to, mandát Daně Drábové zatím ponechat.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Benešov jednal s Malťany o stavbě v Konopišti

Benešov – Odstraňování rozporů mezi městem Benešovem a společností Corinthia Panorama, která je vlastníkem areálu Amber Hotel Konopiště, známého veřejnosti i pod dřívějším názvem Motel Konopiště, bylo důvodem setkání představitelů obou institucí. Uskutečnilo se v pondělí 24. dubna.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies