VYBERTE SI REGION

Bezpečnost stojí miliony

Benešovsko - Nejrizikovější železniční přejezdy v regionu dostávají zabezpečovací zařízení eliminující riziko střetu auta s vlakem.

1.7.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník / Ladislav Jerie

Nejbezpečnější železniční přejezd je žádný. Křížení pozemní a kolejové dopravy vyřeší pouze mimoúrovňové stavby s náklady v řádu desítek milionů korun, což je na lokálních tratích s nižší traťovou rychlostí a malou četností vlakových spojů na přejezdech silnic nižšího řádu s nevelkou frekvencí vozidel ekonomicky neúnosné.

Nyní v Posázaví správce železniční tratě zvyšuje s více než šesti milionovou investicí úroveň zabezpečení u přejezdů blízkých stanici Čerčany, jež prochází kompletní rekonstrukcí.

„Náklady na úpravy přejezdů, včetně elektrických obvodů v přilehlých mezistaničních úsecích posázavských tratí, jsou mezi Čerčany a Týncem nad Sázavou 4 122 245 korun. V úseku Čerčany – Hvězdonice to představuje přesně 2 056 122 korun,“ uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty s tím, že v souvislosti se optimalizací úseku Benešov u Prahy – Strančice již další železniční přejezdy plánované nejsou a v přípojném mezistaničním úseku vlašimské trati z Benešova do Postupic je již zabezpečení přejezdů hotové.

Zabezpečení přejezdů silnice I/18 přes trať 223 Olbramovice – Sedlčany ve Voračicích i Křešic u Vrchotových Janovic přichází v úvahu až při modernizaci stanice Olbramovice v rámci připravovaného zdvoukolejnění úseku z Votic do Benešova.

„Vzhledem k tomu, že je na trati Olbramovice - Sedlčany železniční provoz podle předpisu SŽDC (ČD) D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy, půjde pouze o úpravy zabezpečení těchto přejezdů, nikoliv o jeho radikální změnu,“ dodal Jiří Šťastný k budoucím úpravám křížení silnice první třídy a tratě s maximální rychlostí železničních vozidel 50 kilometrů za hodinu.

Přípravné práce na hlavní trati 220 mezi Benešovem a Táborem mají začít ještě v letošním létě, hlavní práce na podzim. Nejprve bude zdvoukolejněný úsek blíže k Benešovu, teprve potom z Votic do Olbramovic, jehož přestavba bude podle Jiřího Štastného následovat přibližně v roce 2010 či 2011.
Paradoxem je fakt, že Drážní inspekce ČR statisticky eviduje na nezabezpečených přejezdech chráněných pouze výstražným křížem, v porovnání s jinými typy, nejméně dopravních nehod.

Rokytnice, 24. 4. 2009, 09:31:00

Benkov, 10. 12. 08, 13:05:08

Tiskovou zprávu EVROPSKÝ DEN PRO BEZPEČNĚJŠÍ PŘEJEZDY najdete ZDE.

Autor: Ladislav Jerie

1.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Benešovští studenti si prohlédli architektonicky zajímavé prostory Pražského hradu.

Středoškoláci se seznámili s prací prezidentské kanceláře

Někteří lidé už se před smogem začali chránit rouškami.

Na Benešovsku hlásí zhoršení smogové situace

Lidé na Benešovsku darují kostní dřeň

Benešov - Již pět let se mohou zájemci v Nemocnici Rudolfa a Stefanie zapsat do registru dárců kostní dřeně.

Tajemství vodního mikrosvěta odhalí výstava

Hulice - Vtáhnout příchozí do vodního mikrosvěta si dává za cíl nová výstava ve Vodním domě v Hulicích.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies