VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj mělnického přístavu neohrozí životní prostředí

Mělník - Podle záměru společnosti Českých přístavů by v mělnickém kontejnerovém terminálu, který je jediný ve středních Čechách, měly být větší manipulační plochy a delší vlečkové koleje. Vychází to z dokumentace posouzení vlivu na životní prostředí schválené před šesti lety krajem.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Ten se za své stanovisko na začátku letošního léta opět postavil. Město tehdy trvalo na nové dokumentaci a prověření míry dopravní zátěže, související s provozem přístavu. 

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše dopravní průzkum, zaměřený zejména na nákladní vozy, obsluhující kontejnerový terminál v přístavu, dospěl k závěru, že rozvoj přístavu probíhá v souladu s dokumentací posuzování vlivu na životní prostředí. 

„Přesto má provoz kontejnerového terminálu na chod města negativní vliv," míní starosta, podle kterého radnice žádá České přístavy, aby stávající provoz zůstal zachován, ačkoli zatím nedosahuje kapacity stanovené dokumentací.

Šetrnější a méně zatěžující provoz

V terminálu Českých přístavů postupně dochází 
k opatřením, jejichž cílem je provoz šetrnější k životnímu prostředí a méně zatěžující město. Podle předsedy představenstva společnosti Miloslava Černého má letos na podzim následovat změna povrchu jedné z manipulačních ploch na hladší s tišším provozem nebo stavba jedné ze tří plánovaných kolejí. Méně hlučné budou i dva elektrické jeřáby, které firma koupí. Změny za asi půl miliardy korun mají být hotové za čtyři roky. 

Díky delším kolejím budou moci dlouhé nákladní vlaky zajíždět hlouběji do terminálu. Sníží to i četnost zavírání železničního přejezdu v Bezručově ulici. Firma už před létem omezila počet vlaků mířících do přístavu. Začala například vozit strojvedoucí, kteří dříve jezdili lokomotivami, na směny i z práce domů auty.

Mělnický přístav, který je největší v Česku, zabírá plochu asi padesát hektarů. Nachází se tam dva kontejnerové terminály. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí.  Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků dlouhých šest set padesát metrů, za den vjede do přístavu přes sto kamionů a přeloží se tam průměrně tři sta kontejnerů.

Čtěte také: Začnou se už letos stavět slibovaná přístaviště? Snad

Autor: Petra Špitálská

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

KRIMI MIX: Řešili násilí a podvody

Ilustrační foto

KRÁTCE: Nový retardér zajišťuje bezpečnou cestu školákům

Rozbil kameru, čidlo na světlo a odešel

Benešov - Nejdříve poškodil nade dveřmi kameru a pohybové čidlo na světlo, nakonec odešel z místa pryč. Proto po neznámém muži pátrají benešovští kriminalisté. Pachateli za jeho protiprávní jednání hrozí až jeden rok za mřížemi.

Na Koupáku ve Vlašimi to žije!

Vlašim /FOTOGALERIE/ - Celou letní sezónu, kdy je otevřen bar Na Koupáku ve Vlašimi, jsou zde pořádány o víkendu nejrůznější akce. Jak koncerty kapel, tak i zábavná vystoupení. Během letošních prázdnin se ve Vlašimi představil Banjo Band Ivana Mládka nebo stand up comedy Na stojáka. Poslední výborný koncert obstarala blues rocková a hard rocková kapel Krausberry.

Železným dědkem se stal talent Klabouch

Maršovice – Jeden z nejstarších cyklistických závodů s nepřetržitou tradicí v České republice (32. ročník), nazvaný Železný dědek, ovládl suverénním výkonem obrovský talent české cyklistiky, osmnáctiletý Petr Klabouch. Na start se postavilo 333 cyklistů. Diváci, kteří v hojném počtu přišli závodníky podpořit, byli svědky skvělých výkonů v podání české amatérské špičky.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení