VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ze Sudoměřic a Chotovin mizí koleje i troleje

Česká Sibiř – Tuneláři se zakousli do kopce jižně od Sudoměřic u Tábora, trhače na nádraží  vyrvaly část původního kolejiště, bagry vyhloubily budoucí podchod mezi nástupišti budoucí zastávky na dvoukolejné trati. Stavba  železničního koridoru mezi Sudoměřicemi a Táborem je plném proudu.

27.9.2013
SDÍLEJ:

Prostor budoucího severního portálu sudoměřického tunelu.Foto: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

„V Sudoměřicích  již je stavba podchodu v pokročilém stádiu.  V druhém zářijovém týdnu byl odvodněný podchod. Po dešti se v něm nahromadilo asi 50 centimetrů vody," informoval Jakub Svoboda, zpravodaj webu 4.koridor.cz.

Jižně od původního nádraží, které stavbaři do roku 2015 promění v pouhou zastávku, už jsou stěny budoucího severního portálu  Sudoměřického tunelu  (první železniční v jižních Čechách –  430 metrů) obložené sítěmi. U budoucího jižního portálu je už patrné zázemí staveniště.

„Za tunelem bude přeložka s estakádou a mostem. Všech devět pilířů estakády je již ve výstavbě, mostovky se dočkáme až na jaře," připomněl Jakub Svoboda. Ve stanici  Chotoviny, která bude kompletně zmodernizovaná a vybavená nástupišti,  osazují betonáři patky sloupů budoucího trolejového vedení a vylévají do bednění propustky.

Na  nádraží je vytrhaná jedna kolej, nad jinou zase není trakční vedení. Mezi hradlem Stoklasná Lhota a Čekanicemi je vykácená část lesa. V Čekanicích druhá kolej, původně určená pro křižování vlaků, už neexistuje.

„Celé táborské nádraží je až k mostu přes silnici do Písku hotové. Po projetí okolo vjezdového návěstidla začíná po krátké rovince prudký pravý oblouk. Písecká kolej klesá. V těchto místech vznikne odbočka. To znamená, že vlak do Písku pojede z nádraží po ,špatné´ (Budějovické) koleji a poté odbočí a sjede z kopce," popsal Jakub Svoboda, pozorovatel stavby 4. železničního koridoru, jeho současný stav  při jízdě vlakem od jihu k severu.

„V prostoru oblouku na Pražské trati byl zářez rozšířený pro druhou kolej. Již zde roste škarpa z betonových U profilů, okolo patek a budoucích sloupů je navíc betonové obložení. Stávající kolej (později do Budějovic) má vystavěné nové sloupy trakčního vedení," doplnil Jakub Svoboda.

Autor: Ladislav Jerie

Místo události:
27.9.2013
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Dámy na uklízení si najímá stále více lidí

V Týnci se konal první taneční maraton Y cup, při němž soutěžilo 540 tanečníků
39

V Týnci se konal první obří taneční maraton Y cup

Z hořící týnecké kolny vynesli hasiči dvě propanbutanové lahve

Týnec nad Sázavou – Škodu 200 tisíc korun odhadl vyšetřovatel hasičů po požáru na objektech garáže a kolny v Sadové ulici.

Řidič zhasl svým vozem centrum města

Benešov – Do tmy se ponořilo v pátek večer 24. března centrum Benešova.

Rallye Hořovice už žhaví motory

Hořovice – O posledním dubnovém víkendu se v okolí měst Hořovice a Hostomice uskuteční již sedmnáctý ročník populární a známé Rallye Hořovice. Pořadatelem je Auto sport klub Hořovice, který pořádá soutěže každý rok a už jich má na kontě celkem šestadvacet.

OBRAZEM: Galerie Středočeského kraje zahájila novou výstavní sezonu

Galerie Středočeského kraje slavnostně zahájila novou výstavní sezonu. V rámci slavnostního zahájení se uskutečnila vernisáž výstav Josefa Hnízdila Odložený případ a Bohu k slávě, městu ku prospěchu, jež je věnována 350. výročí položení základního kamene jezuitské koleje. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies