VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ze Sudoměřic a Chotovin mizí koleje i troleje

Česká Sibiř – Tuneláři se zakousli do kopce jižně od Sudoměřic u Tábora, trhače na nádraží  vyrvaly část původního kolejiště, bagry vyhloubily budoucí podchod mezi nástupišti budoucí zastávky na dvoukolejné trati. Stavba  železničního koridoru mezi Sudoměřicemi a Táborem je plném proudu.

27.9.2013
SDÍLEJ:

Prostor budoucího severního portálu sudoměřického tunelu.Foto: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

„V Sudoměřicích  již je stavba podchodu v pokročilém stádiu.  V druhém zářijovém týdnu byl odvodněný podchod. Po dešti se v něm nahromadilo asi 50 centimetrů vody," informoval Jakub Svoboda, zpravodaj webu 4.koridor.cz.

Jižně od původního nádraží, které stavbaři do roku 2015 promění v pouhou zastávku, už jsou stěny budoucího severního portálu  Sudoměřického tunelu  (první železniční v jižních Čechách –  430 metrů) obložené sítěmi. U budoucího jižního portálu je už patrné zázemí staveniště.

„Za tunelem bude přeložka s estakádou a mostem. Všech devět pilířů estakády je již ve výstavbě, mostovky se dočkáme až na jaře," připomněl Jakub Svoboda. Ve stanici  Chotoviny, která bude kompletně zmodernizovaná a vybavená nástupišti,  osazují betonáři patky sloupů budoucího trolejového vedení a vylévají do bednění propustky.

Na  nádraží je vytrhaná jedna kolej, nad jinou zase není trakční vedení. Mezi hradlem Stoklasná Lhota a Čekanicemi je vykácená část lesa. V Čekanicích druhá kolej, původně určená pro křižování vlaků, už neexistuje.

„Celé táborské nádraží je až k mostu přes silnici do Písku hotové. Po projetí okolo vjezdového návěstidla začíná po krátké rovince prudký pravý oblouk. Písecká kolej klesá. V těchto místech vznikne odbočka. To znamená, že vlak do Písku pojede z nádraží po ,špatné´ (Budějovické) koleji a poté odbočí a sjede z kopce," popsal Jakub Svoboda, pozorovatel stavby 4. železničního koridoru, jeho současný stav  při jízdě vlakem od jihu k severu.

„V prostoru oblouku na Pražské trati byl zářez rozšířený pro druhou kolej. Již zde roste škarpa z betonových U profilů, okolo patek a budoucích sloupů je navíc betonové obložení. Stávající kolej (později do Budějovic) má vystavěné nové sloupy trakčního vedení," doplnil Jakub Svoboda.

Autor: Ladislav Jerie

Místo události:
27.9.2013
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstava ve vlašimském zámku.
4

Po školácích se přijdou na panovnici podívat turisté

Práce na rekonstrukci vodovodu se přiblížily do kritického místa.
14

OBRAZEM: Úplná uzavírka průtahu Týnce se blíží

Na Benešovsku chybí místa pro urny, o hroby není zájem

Benešovsko /INFOGRAFIKA, ROZHOVOR/ - Smrt někdy udeří znenadání, jindy přijde po dlouhém trápení a fakt, že jsme s jejím příchodem smířeni, nijak nezmenší bolest ze ztráty blízkého člověka.

Charismatičtí mladíci ze ŠouflŠou spolu hrají již tři roky

Sázava /FOTOGALERIE/ - Kapela ŠouflŠou potěšila první příchozí na sázavském festivalu Slunovrat.

Navzdory vedení cerhenická ČSSD Jiřího Paroubka chce

Cerhenice /ANKETA/ – Místní organizace ČSSD v Cerhenicích přijala za svého člena bývalého premiéra a předsedu ČSSD Jiřího Paroubka. A to i přesto, že krátce poté, co se o tomto záměru začalo hovořit v médiích, Krajský výkonný výbor pražské ČSSD jeho návrat neschválil.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies