"Pokud by náklad šel vysypat, uhašený by byl ihned," vysvětlil Martin Kučera, velitel zásahu směny "B" benešovské požární stanice.

Hasiči korbu popelářského auta proudem tlakové vody ochlazovali a kropili i vyklápěcí prostor. Voda do uzavřené ocelové vany nástavby však pronikala jen zvolna. Infrakamera stále ukazovala vnitřní teplotu kolem 120 °C.

"Musel někdo v Pomněnicích vysypat do popelnice žhavý popel. Jinou oblast jsme nesváželi," konstatoval řidič vozu Technických služeb Benešov.

Zablokované vysypávání nákladu bylo konzultované se servisní firmou a ta potvrdila, že to čidla neumožní.

Korbu ochlazovali hasiči i ze shora  a jeden z nich, Pavel Halaška, vlezl s nasazeným dýchacím přístrojem servisními dvířky do zakouřeného prostoru mezi ocelovou vanu a kabinu, aby se pokusil proud vody nasměrovat do hořího odpadu. Částečně se dařilo. Teplota postupně klesala na 40 °C.

Přestože měli hasiči svolení k vyřezání otvoru pro hašení v nástavbě rozbruskou, pokračovali v ochlazování vozidla a násilný zásah do konstrukce vozidla technických služeb nebyl potřeba.

"Na hašení a ochlazování jsme použili speciální hasivo, které používáme my v Benešově a požární stanice Vlašim. Jinak nikdo jiný," podotkl Jiří Černovský, velitel požární stanice Územního odboru Hasičského záchranného sboru Benešov.

"Předběžná škoda na vozidle je půl milionu korun. Svoz komunálního odpadu bude zajišťovat náhradní vozidlo," uvedl Bohumil Rataj, ředitel Technických služeb Benešov.