VYBERTE SI REGION

Zastavme morální krizi: ČESKÝ GOODWILL apeluje na naše hodnoty

Dokážete ve svém okolí najít alespoň jednoho člověka, který podniká nebo řídí firmu, o kterém dokážete říci, že si ho z nějakého důvodu vážíte? Nebo již morální krize dospěla do takových měřítek, že podle vás každý krade, kde může, a mediální obraz české společnosti, který se skládá převážně ze skandálů, afér a zpráv z černé kronik, je skutečným odrazem stavu celé české společnosti?

10.6.2013
SDÍLEJ:

ČESKÝ GOODWILL apeluje na naše hodnoty.Foto: ČG

Minulý týden odstartoval projekt ČESKÝ GOODWILL, který apeluje na naše morální hodnoty a vybízí k zamyšlení, zda se nám v našem okolí podaří najít podnikatele nebo společnost, o nichž můžeme říci, že si jich vážíme. Dokážete ve svém okolí ještě někoho takového najít, když každý den z médií přicházejí zprávy, které naznačují, že co podnikatel to podvodník?

Slušní lidé nekřičí. Bohužel?

Každý den se v televizi, rádiu i novinách dozvídáme o dalším skandálu či korupční aféře. Člověk z toho snadno získá dojem, že každý kdo podniká, je zákonitě podvodník, a kdo jedná čestně, je za hlupáka. Přitom opak je pravdou. Z celkového počtu lidí, kteří v České republice podnikají nebo vlastní společnost, je převážná většina poctivých, s vysokým morálním kreditem, bez kterého by v podnikání mohli jen těžko uspět. A že jich není málo, potvrzuje i statistika – např. přes 70% pracovních míst v Česku vytvářejí malí a střední podnikatelé a společnosti.

Jejich „nevýhodou", která bohužel podporuje dojem opačný, je skutečnost, že tito lidé obvykle dávají přednost činům před slovy, a tak o jejich zásluhách mnohdy neví ani jejich nejbližší okolí. Prostě vytrvale pracují podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a věří, že se to jednoho dne změní k lepšímu. Že se z podnikatele sloupne nálepka „parazit" a stane se opět hrdým členem společnosti, kterého si ostatní váží pro to, co svou pílí dokázal. Přitom toho není málo. Bezpočet odpovědných podnikatelů a společností v České republice mimo svou hlavní podnikatelskou činnost aktivně pomáhá také svému okolí, ať již přímou finanční podporou, nebo jeho postupnou kultivací. Pokud i vy takové ve svém okolí máte, můžete je nominovat v rámci projektu ČESKÝ GOODWILL.

Český goodwill platformou pro vzájemnou podporu podnikatelů

Cílem projektu ČESKÝ GOODWILL je v prvním řadě vyzdvihnout a ocenit ty podnikatele a společnosti, pro které není zisk jediným cílem, ale chovají se ohleduplně a odpovědně ke svému okolí, užšímu i širšímu okolí, kterého se svými podnikatelskými aktivitami dotýkají. V dlouhodobém horizontu by se však měl také stát místem setkání poctivých a slušných podnikatelů, tedy jakousi aktivní platformou pro sdílení know-how a vzájemnou výměnu zkušeností, které potvrdí, že cesta odpovědného podnikání je tím správným směrem k udržitelnému rozvoji a prosperitě jednotlivců, regionů i celé České republiky.

„Zůstat optimistou a neztratit víru v to, že dělám správnou věc, když ctím základní hodnoty slušného chování, není jednoduché, když musíte dnes a denně překonávat nespočet překážek, které vaše přesvědčení podkopávají," hodnotí Lenka Hlavatá, managing partner HPCG, a dodává: „Proto by ČESKÝ GOODWILL měl sloužit také jako vzájemná morální podpora podnikatelů a společností, která vám dodá novou sílu vytrvat vždy, když se pod tíhou okolností budete sami sebe ptát, jaký má vlastně smysl jednat čestně."

Organizátorem projektu ČESKÝ GOODWILL je česká poradenská skupina HPCG, záštitu nad projektem převzala Česko-německá obchodní a průmyslová komora. ČESKÝ GOODWILL mediálně podporují rádio BBC, které nově patří mediální skupině Lagardère Active ČR, a regionální Deník. Tváří ČESKÉHO GOODWILLU se stal známý český zpěvák a herec Zdeněk Podhůrský, který mimo jiné aktivity dlouhodobě pomáhá hendikepovaným dětem v rámci projektu Číslo na Boha.

Pokud i vy chcete aktivně projevit vaši dobrou vůli, nominujte na www.cesky-goodwill.cz, nebo podpořte hendikepované děti na www.cislonaboha.cz.

Znáte ve svém okolí někoho, koho si vážíte?
• Máte obchodního partnera, který s vámi jedná na rovinu a platí vám vaše faktury včas?
• Znáte podnikatele či společnost, kteří jednají čestně, i když si tím snižují svou „konkurenční výhodu"?
• Máte zaměstnavatele, který oceňuje vaše pracovní nasazení a váží si vašeho přínosu firmě
• Máte šéfa, který nekáže vodu, aniž by sám pil víno?
• Máte ve vašem okolí podnikatele či společnost, kteří přispívají k rozvoji vaší obce (přispívají na provoz místní školky nebo jednotky
dobrovolných hasičů
• Znáte podnikatele nebo společnost, kteří drží slovo a můžete se na ně kdykoli spolehnout?

Pokud máte ve svém okolí někoho, koho si opravdu vážíte, nominujte jej na www.cesky-goodwill.cz.

Autor: Redakce

10.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Benešovští studenti si prohlédli architektonicky zajímavé prostory Pražského hradu.

Středoškoláci se seznámili s prací prezidentské kanceláře

Někteří lidé už se před smogem začali chránit rouškami.

Na Benešovsku hlásí zhoršení smogové situace

Lidé na Benešovsku darují kostní dřeň

Benešov - Již pět let se mohou zájemci v Nemocnici Rudolfa a Stefanie zapsat do registru dárců kostní dřeně.

Tajemství vodního mikrosvěta odhalí výstava

Hulice - Vtáhnout příchozí do vodního mikrosvěta si dává za cíl nová výstava ve Vodním domě v Hulicích.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies