VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zastavme morální krizi: ČESKÝ GOODWILL apeluje na naše hodnoty

Dokážete ve svém okolí najít alespoň jednoho člověka, který podniká nebo řídí firmu, o kterém dokážete říci, že si ho z nějakého důvodu vážíte? Nebo již morální krize dospěla do takových měřítek, že podle vás každý krade, kde může, a mediální obraz české společnosti, který se skládá převážně ze skandálů, afér a zpráv z černé kronik, je skutečným odrazem stavu celé české společnosti?

10.6.2013
SDÍLEJ:

ČESKÝ GOODWILL apeluje na naše hodnoty.Foto: ČG

Minulý týden odstartoval projekt ČESKÝ GOODWILL, který apeluje na naše morální hodnoty a vybízí k zamyšlení, zda se nám v našem okolí podaří najít podnikatele nebo společnost, o nichž můžeme říci, že si jich vážíme. Dokážete ve svém okolí ještě někoho takového najít, když každý den z médií přicházejí zprávy, které naznačují, že co podnikatel to podvodník?

Slušní lidé nekřičí. Bohužel?

Každý den se v televizi, rádiu i novinách dozvídáme o dalším skandálu či korupční aféře. Člověk z toho snadno získá dojem, že každý kdo podniká, je zákonitě podvodník, a kdo jedná čestně, je za hlupáka. Přitom opak je pravdou. Z celkového počtu lidí, kteří v České republice podnikají nebo vlastní společnost, je převážná většina poctivých, s vysokým morálním kreditem, bez kterého by v podnikání mohli jen těžko uspět. A že jich není málo, potvrzuje i statistika – např. přes 70% pracovních míst v Česku vytvářejí malí a střední podnikatelé a společnosti.

Jejich „nevýhodou", která bohužel podporuje dojem opačný, je skutečnost, že tito lidé obvykle dávají přednost činům před slovy, a tak o jejich zásluhách mnohdy neví ani jejich nejbližší okolí. Prostě vytrvale pracují podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a věří, že se to jednoho dne změní k lepšímu. Že se z podnikatele sloupne nálepka „parazit" a stane se opět hrdým členem společnosti, kterého si ostatní váží pro to, co svou pílí dokázal. Přitom toho není málo. Bezpočet odpovědných podnikatelů a společností v České republice mimo svou hlavní podnikatelskou činnost aktivně pomáhá také svému okolí, ať již přímou finanční podporou, nebo jeho postupnou kultivací. Pokud i vy takové ve svém okolí máte, můžete je nominovat v rámci projektu ČESKÝ GOODWILL.

Český goodwill platformou pro vzájemnou podporu podnikatelů

Cílem projektu ČESKÝ GOODWILL je v prvním řadě vyzdvihnout a ocenit ty podnikatele a společnosti, pro které není zisk jediným cílem, ale chovají se ohleduplně a odpovědně ke svému okolí, užšímu i širšímu okolí, kterého se svými podnikatelskými aktivitami dotýkají. V dlouhodobém horizontu by se však měl také stát místem setkání poctivých a slušných podnikatelů, tedy jakousi aktivní platformou pro sdílení know-how a vzájemnou výměnu zkušeností, které potvrdí, že cesta odpovědného podnikání je tím správným směrem k udržitelnému rozvoji a prosperitě jednotlivců, regionů i celé České republiky.

„Zůstat optimistou a neztratit víru v to, že dělám správnou věc, když ctím základní hodnoty slušného chování, není jednoduché, když musíte dnes a denně překonávat nespočet překážek, které vaše přesvědčení podkopávají," hodnotí Lenka Hlavatá, managing partner HPCG, a dodává: „Proto by ČESKÝ GOODWILL měl sloužit také jako vzájemná morální podpora podnikatelů a společností, která vám dodá novou sílu vytrvat vždy, když se pod tíhou okolností budete sami sebe ptát, jaký má vlastně smysl jednat čestně."

Organizátorem projektu ČESKÝ GOODWILL je česká poradenská skupina HPCG, záštitu nad projektem převzala Česko-německá obchodní a průmyslová komora. ČESKÝ GOODWILL mediálně podporují rádio BBC, které nově patří mediální skupině Lagardère Active ČR, a regionální Deník. Tváří ČESKÉHO GOODWILLU se stal známý český zpěvák a herec Zdeněk Podhůrský, který mimo jiné aktivity dlouhodobě pomáhá hendikepovaným dětem v rámci projektu Číslo na Boha.

Pokud i vy chcete aktivně projevit vaši dobrou vůli, nominujte na www.cesky-goodwill.cz, nebo podpořte hendikepované děti na www.cislonaboha.cz.

Znáte ve svém okolí někoho, koho si vážíte?
• Máte obchodního partnera, který s vámi jedná na rovinu a platí vám vaše faktury včas?
• Znáte podnikatele či společnost, kteří jednají čestně, i když si tím snižují svou „konkurenční výhodu"?
• Máte zaměstnavatele, který oceňuje vaše pracovní nasazení a váží si vašeho přínosu firmě
• Máte šéfa, který nekáže vodu, aniž by sám pil víno?
• Máte ve vašem okolí podnikatele či společnost, kteří přispívají k rozvoji vaší obce (přispívají na provoz místní školky nebo jednotky
dobrovolných hasičů
• Znáte podnikatele nebo společnost, kteří drží slovo a můžete se na ně kdykoli spolehnout?

Pokud máte ve svém okolí někoho, koho si opravdu vážíte, nominujte jej na www.cesky-goodwill.cz.

Autor: Redakce

10.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radnice v Benešově.

Starosta uznal stížnost na něj za oprávněnou

Ilustrační foto

Kondrac na úvod jara chytila bůra

Na farmářském trhu ve Vlašimi zájemci nenakoupí

Vlašim - Ještě minulý rok měli zájemci ve Vlašimi možnost nakoupit na farmářském trhu. Letos se ale situace změnila. Pořadatel trhu již ve Vlašimi tímto způsobem působit nebude. Je to především kvůli malému zájmu ze strany prodejců i kupujících.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pechač vyčaroval bod pro Maršovice

Maršovice – V prvním jarním kole fotbalové I. B třídy, skupiny D, prohrály Maršovice na domácím hřišti po penaltovém rozstřelu s Jílovým, když neudržely dvoubrankové poločasové vedení. Nakonec ale byly rády, že díky brankáři Pechačovi ubránily alespoň bod.

Nutriční poradkyně o výživě dětí: Mléko je pro děti velice důležité

Benešov - Nutriční poradkyně Martina Srbová působí se svojí praxí při benešovské nemocnici. Klientům radí, jak by se měli, co nejlépe stravovat vzhledem k jejich věku a zdravotnímu stavu. V rámci práce také spoluvytváří jídelníček pro malé i velké pacienty v nemocnici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies