Až celé zmiňované kolečko doběhne do svého cíle, tedy po té co se k doplněnému posudku vyjádří všichni dotčení, vypracuje MŽP posudek a vydá závazné stanovisko. Může být kladné, tedy takové, které může směřovat až k otevření lomu, nebo záporné.
Ještě než k tomu ale dojde, musí celý proces projít veřejným projednáním.
Avšak ani samotné závazné stanovisko ještě není skutečným povolením k zahájení těžby. Bude to však bezpodmínečný podklad k samotnému povolovacímu řízení.
Ani v takové chvíli ale odpůrci vzniku lomu, jimiž jsou i signatáři petice z Lešan, kterou podepsalo přes 800 lidí, nemusí být na lopatkách.
Proti konečnému rozhodnutí o povolení těžit lze totiž ještě uplatnit u báňského úřadu, který se žádostí o otevření dobývacího prostoru bude poté zabývat, opravné prostředky.
Kromě zamýšleného lomu jsou v blízkosti budoucí stavby dálnice D3 na Benešovsku i další tři kamenolomy. Dva mezi Prosečnicí a Krhanicemi, tedy u Lešan, třetí u Bělice na Neveklovsku.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditVznik kamenolomu u Lešan je znovu téměř na svém začátku
Lešany – Na svém novém startu je záměr společnosti GET zřídit nedaleko Lešan kamenolom. Soukromá firma tam hodlá otevřít dobývací prostor především kvůli lákavému odbytu kamene na stavbu zamýšlené dálnice D3. V současné době ale musí kvůli požadavku MŽP doplnit a upřesnit posudek o dopadu těžby žuly a její přepravy na životní prostředí. A to přes to, že podle autora dokumentace posuzující vliv lomu na životní prostředí Daniela Bubáka, by se mělo kamenivo odvážet mimo zastavěná území a k jeho transportu využívat především koridor vzniklý samotnou stavbou dálnice D3.
Kliknutím zvětšíte
U Lešan má zmizet 20 hektarů lesa, místo něj tam má být 50 metrů hluboká těžní jáma kamenolomu.
|
Foto: Zdeněk Kellner