Přestože se v červenci i v srpnu uskutečnila na silnicích v regionu týdně minimálně jedna dopravně bezpečností akce s účastí nejen motocyklu s radarem, ale i s Volkswagenu Passat dálniční policie a vrtulníkem s kamerou, nehodovost celkem, a především z hlediska následků, v porovnání v loňskými prázdninami stoupla.

„Bohužel velmi častým jevem, především na silnici I/3 mezi Mirošovicemi a Milínem, jsou situace, kdy řidič silného vozu očekává a svým způsobem jízdy si při předjíždění vynucuje, že předjížděná i protijedoucí vozidla uhýbají na krajnici. To se děje především na přehledných úsecích u Tužinky, u Bystřice i mezi Tomicemi a Olbramovicemi,“ shodly se obě preventistky benešovské policie Zuzana Stránská a Diana Škvorová.

„Velmi často bohužel nejhorší následky střetu utrpí osoby, které kritickou situaci nezavinily,“ doplnila Zuzana Stránská, která byla nedávno po dokončení bakalářského studia na policejní akademii povýšena středočeským ředitelem do hodnosti poručík.

Na letošní nehodovosti se paradoxně podílelo i pěkné letní počasí. „Na řidiče má vliv, že je rovné úseky svádí k předjíždění ve vyšších rychlostech, nerespektují souvislé dělící čáry, i ty dvojité, a neodhadnou vzdálenost,“ dodala Zuzana Stránská.

Prázdninová nehodovost v regionu
červenec 2009 – 2010
celkem 114 x 106
úmrtí 1 x 1
těžce zranění 6 x 7
lehce zranění 52 x 61
alkohol 4 x 6
příčiny – rychlost 22 x 17
předjíždění 9 x 3
nedání přednosti 18 x 14
nespr. způsob jízdy 54 x 66

srpen 2009 – 2010
celkem 108 x127
úmrtí 2 x 5
těžce zranění 10 x14
lehce zranění 48 x 53
alkohol 7 x 5
příčiny – rychlost 23 x42
předjíždění 2 x 2
nedání přednosti 13 x 9
nespr. způsob jízdy 57 x 64