Při rekonstrukci stanice Praha – Hostivař došlo k nejvýznamnějším zdržením v pátek 3. července odpoledne, kdy rychlík z hlavního nádraží do Českých Budějovic uvázl na benešovském zhlaví, protože sběrač lokomotivy strhl uvolněnou trolej.

Další zastavení provozu se odehrálo v pátek 7. srpna ráno, kdy praskla spojka u lávky pro pěší na pražské straně.

Rychlost opravy v takovém případě závisí na dostupnosti montážního vlaku Správy železniční dopravní cesty a dalších faktorech, většinou se jedná o dvě až pět hodin.

Na dopravci, Českých drahách, následně závisí, jak operativně dokáže zajistit motorovou lokomotivu nebo motorovou soupravu, případně náhradní autobusovou dopravu.

Důvody vážných poruch, které na několik hodin rozvrátily grafikon

1. špatný stav původního trolejového vedení
2. v letních měsících se prověšuje trolej vlivem vysokých teplot

3. troleje se postupně převěšují z původních stožárů na nové. V Hostivaři je toto možné postupně pouze v nočních výlukách 0.35-4.10, ze nichž pro elektromontéry zbývá zhruba 2,5 hodiny (trolej se nejdříve musí vypnout a zazkratovat, na konci výluky zase obráceně).