„Myšlenka balneodance vznikla po šestadvaceti letech praxe v oboru baletu a wellness. Oslovila jsem s ní českou asociaci wellness, požádala Ministerstvo školství, mládeže a sportu o akreditaci kurzu lektorů, který by měl být certifikovaný," objasnila Jana Havlatová.

O postupu balneodance sepsala několik skript a nechala vyrobit speciální pomůcky.  Sudy, v nichž se dá tančit. Dále terapie využívá baletní tyč, infralampy, Orffovy rytmické nástroje a jemnou ovčí vlnu merino.

„Další použitou surovinou jsou pohankové slupky, na nichž se bosými nohami tančí. Slupky stimulují akupresurní body na chodidlech, takže to je takový přírodní masážní prostředek," prozradila autorka balneodance jeho základní principy.  K nim patří také muzikoterapie.

„Používáme Orffovy rytmické nástroje. Německý skladatel expresivní hudby Carl Orff nebyl za svého života moc uznávaný, ale Excalibur a další silné příběhy používají jeho hudbu," naznačila Jana Havlatová, která vidí uplatnění kombinace wellnes, tance a muzikoterapie jako terapii zejména pro děti s lehkými disfunkcemi, manažery i lidi ve stresu, kteří se potřebují odreagovat a načerpat fantazii, nebo s mírnými psychickými problémy.

Předcvičovat balneodance jim budou moci jen kvalifikování lektoři, kteří absolvují tříměsíční kurz, v němž si novinku v průběhu 300 hodin osvojí a získají licenci, která pro účastníky cvičení bude zárukou kvality.

„Novinka se bude školit od jara," přislíbila Jana Havlatová, která se stala členkou České Orffovy společnosti rozvíjející především myšlenku jednoty jazyka, hudby, pohybu, zpěvu, rytmického cítění hrou na nástroje a podpory přirozené lidské tvořivosti. Známými propagátory Orffovy školy byli například Petr Eben a Ilja Hurník.